Директивата на ЕС задължава компаниите, предлагащи дигитални продукти да ги приспособи, така че всеки да има равен достъп до тях, включително хората в неравностойно положение. Всяка компания, която предлага дигитален продукт ще бъде засегната и ще трябва да отговаря на нужните изисквания. Това включва бизнеси от различни категории като: медии, банкови и застрахователни услуги, транспорт, държавни сайтове и тези за електронна търговия. Големите социални мрежи не правят изключение и те също ще трябва да следват новите направления.
В България изглежда достъпността до дигиталните продукти се неглижира, коментира членът на УС на БАСКОМ Марина Шидеров пред Bloomberg TV Bulgaria.
Родните бизнеси често чакат последния момент, за да предприемат действия. Според стандартите на един дигитален продукт може да му се постави оценка за достъпност, която варира между А, АА, ААА. Па думите на Шидеров сайтовете у нас често се затрудняват да достигнат второто ниво, като около 60% от сайтовете покриват само основните стандарти.
Различно е времето, което ще отнеме на бизнесите да адаптират дигиталните си продукти.
"Зависи колко професионално е бил направен сайтът. Защото ако екипът, който го е създал е спазвал предписанията, проблемите ще са малко и ще могат да бъдат отстранени в рамките на 1-3 седмици. Ако нещата са сбъркани изначално при самата конструкция на сайта, тогава може да отнеме месеци", заяви Марина Шидеров.
По думите ѝ новите изисквания вече натоварват бизнесите, изисквайки от тях да разпределят средства за IT услуги. Но тази нова директива ще позволи на компаниите да разширят потребителската си база, както и да представят продукти, достъпни за всички.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg
Снимка: pixabay