Апелативен съд в САЩ отхвърли жалбата на TikTok срещу закон, който изисква приложението да се отдели от китайската си компания майка до 19 януари.
Потенциалната забрана може да обтегне отношенията между САЩ и Китай точно в момента, когато новоизбраният президент Доналд Тръмп се подготвя да встъпи в длъжност на 20 януари.
Правителството на САЩ твърди, че TikTok позволява на Пекин да събира данни и да шпионира потребителите. То твърди също, че TikTok е канал за разпространение на пропаганда, въпреки че Китай и собственикът на приложението ByteDance категорично отричат тези твърдения.
Но Тръмп се превърна в неочакван съюзник на TikTok, твърдейки, че забраната би била от полза най-вече за платформите Мета, собственост на Марк Зукърбърг.
Законът, подписан от президента Джо Байдън през април, ще блокира TikTok в американските магазини за приложения и уеб хостинг услуги, освен ако ByteDance не продаде платформата до 19 януари. Сега делото вероятно ще бъде отнесено до Върховния съд на САЩ, предаде АФП.
В днешното съдебно решение тричленен съдебен състав отхвърли основните аргументи на TikTok, че опасенията за сигурността на САЩ, обосноваващи закона, са спекулативни.
Те също така не се съгласиха, че по-малко драстични алтернативи от продажбата от ByteDance биха решили въпросите, повдигнати от правителството на САЩ. Съдиите също така отхвърлиха изложената от TikTok теза, че законът всъщност се отнася до цензуриране на съдържанието, а не до сигурността.
Защо Тръмп промени позицията си
Промяната на мнението на Тръмп съвпада с връзката му с Джеф Яс, основен донор на републиканците с инвестиции в ByteDance. Новоизбраният президент стартира свой собствен акаунт в TikTok през юни, като набра 14,6 млн. последователи, но не е публикувал съдържание от деня на изборите.
Въпреки несигурността, присъствието на TikTok в САЩ продължава да расте. Платформата отчете 100 млн. долара продажби на Черния петък за новото си предприятие за пазаруване, а Emarketer прогнозира, че приходите от реклама в САЩ ще достигнат 15,5 млрд. долара през следващата година, което представлява 4,5% от общите разходи за дигитална реклама в страната.
Водещият анализатор на Emarketer Жасмин Енберг предупреди, че забраната би нарушила значително пейзажа на социалните медии, като би облагодетелствала Meta, YouTube и Snap, пише БГНЕС.
Снимка: Reuters
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
ЕС и Г7 обмислят забрана на морските услуги за износа на руски петрол вместо ценови таван
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
SpaceX се насочва към оценка за 800 млрд. долара преди потенциално IPO през 2026 г.
Украйна: Русия използва мирните преговори "като прикритие" за военните си действия