Според последния доклад на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), има сериозна разлика между текущата наличност на обществени зарядни станции електрически автомобили в Европейския съюз и това, което реално е необходимо за постигане на целите за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO2).
Продажбите на електрически автомобили в ЕС са нараснали три пъти по-бързо спрямо темпа на инсталиране на зарядни станции в периода 2017-2023 г., показва анализът на асоциацията. Занапред ЕС се нуждае от инсталирането на осем пъти повече такива станции годишно до края на десетилетието.
"Имаме нужда от възприемане на масовия пазар на електрически автомобили във всички страни от ЕС, за да постигнем амбициозните цели на Европа за намаляване на CO2. Това няма да се случи без широка и достъпна обществена инфраструктура за зареждане в целия регион”, изтъква генералният директор на ACEA Сигрид де Врис.
"Силно сме загрижени, че разгръщането на инфраструктурата не е в крак с продажбите на електрически автомобили през последните години. Нещо повече, този „инфраструктурен пропуск“ рискува да се разшири в бъдеще – в много по-голяма степен, отколкото прогнозира Европейската комисия (ЕК)", добавя тя.
Малко над 150 хил. обществени зарядни станции са били инсталирани миналата година в целия ЕС (по-малко от 3000 средно на седмица), достигайки общо над 630 хил. броя.
Според ЕК 3,5 милиона станции трябва да бъдат инсталирани до 2030 г. Постигането на тази цел би означавало инсталиране на около 410 хил. обществени зарядни станции годишно (или близо 8000 на седмица) – почти три пъти повече от резултатите за 2023 г.
Четете повече в investor.bg
Снимка: Pixabay