Марките, които вкараха най-много коли в сервизите през 2023 г.

Списък с най-изтегляните марки автомобили в Европа 

03.02.2024 | 10:22 Редактор: Тодор Петров
Марките, които вкараха най-много коли в сервизите през 2023 г.

Дефектите в редица автомобили се разкриват едва, след като голям брой от тях се сблъскат реалния свят, далеч от пистите за тестове и компютърните симулации.

Уебсайтът car-recalls.eu е специализиран в дешифрирането на данните от системата, като той състави списък с най-изтегляните марки автомобили в Европа за 2023 г. Ясно е, че компаниите с по-голяма гама имат повече сервизни акции, така че данните в случая не бива да се разглеждат като класация за качество на автомобилите.

Volkswagen – 11 изтегляния, засягащи 12 модела

Имаше голямо изтегляне около дефектно гориво на въздушната възглавница за няколко по-стари модела на VW - Crafter (2008-2014, 2005-2011), Eos (2008-2014), Fox (2008-2014), Golf Cabriolet (2008-2014, на снимката), Golf (2008-2014), Passat (2008-2014, 2007-2010), Polo (2008-2014), Sharan (2008-2014) и T5 (2007-2010).

Ford – 16 изтегляния, засягащи 9 модела

Имаше голямо изтегляне за справяне с повреда, при която изтичането на масло може да причини пожар на двигателя, и това засегна няколко модела - Fiesta (2019-2022), Focus (2019-2022), Kuga (2019-2022, на снимката) и Puma (2019-2022 г.). Имаше няколко различни проблема, засягащи други модели, включително Expedition (2020-2021), F-150 (2022-2023), Mustang (2020), Ranger (2022-2023) и Tourneo (2022).

Toyota – 16 изтегляния, засягащи 16 модела

Имаше проблем със софтуерната актуализация, довел до изтегляне на няколко модела Toyota - Aygo (2022-2023), bZ4X (2021-2023), C-HR (2022-2023), Camry (2023), Corolla Cross (2022-2023, на снимката), Highlander (2023), Hilux (2021-2023), Mirai (2023), Prius PHEV (2023) и RAV4 (2022-2023). Toyota ProAce и ProAce City имаха общо 10 изтегляния.

Citroën – 20 изтегляния, засягащи 12 модела

Имаше голямо изтегляне поради софтуерна грешка, която може да доведе до по-високи емисии, и това засегна няколко модела - Berlingo (2020-2022), C-Elysée (2019-2022), C3 (2020-2022), C4 (2020-2022) ), C4 Picasso (2020-2022), C5 Aircross (2019-2022, на снимката), Jumper (2020-2022), Jumpy (2020-2022) и Spacetourer (2020-2022). Както C3, така и C5 Aircross имаха общо седем сервизни акции всеки.

Opel – 21 изтегляния, засягащи 11 модела

Същата грешка в софтуера, която засегна Citroën, също имаше подобно въздействие върху Opel. В този случай проблемът засяга следните модели - Astra L (2021-2022), Combo (2020-2022), Corsa (2021-2022), Grandland X (2020-2022, на снимката), Mokka (2020-2022), Movano (2021-2022), Vivaro (2020-2022) и Zafira (2020-2022).

BMW – 21 изтегляния, засягащи 20 модела

Имаше големи изтегляния за ремонт на повреди на въздушните възглавници за голям брой модели на BMW през 2023 г. Това са Серия 1 (2003-2015), Серия 1 (2012-2014), Серия 2 (2022-2023), Серия 3 (2003-2015), Серия 4 (2014), Серия 5 (2012-2014), Серия 6 (2012-2014), iX (2021-2023), iX1 (2022-2023), M2 (2014), M3 (2012-2014), M4 ( 2014), X1 (2009-2015, 2012-2014, 2020-2023), X3 (2003-2015), X4 (2014), X5 (2023), X6 (2006-2014, 2012-2014, 2023), X7 (2023, на снимката) и XM (2023).

Peugeot - 27 изтегляния, засягащи 13 модела

Същата грешка в софтуера, която засегна Citroën и Opel, също имаше голямо въздействие върху следните модели на Peugeot - 208 (2020-2022), 301 (2020-2022), 308 (2019-2021, на снимката), 2008 (2020-2022), 3008 (2020-2022), 5008 (2020-2022), Boxer (2020-2022), Expert (2020-2022), Partner (2020-2022), Rifter (2020-2022) и Traveller (2020-2022).

Mercedes-Benz - 38 изтегляния, засягащи 20 модела

Имаше изтегляне за функцията за предупреждение при излизане, което засегна Mercedes AMG GT (2022-2023), CLS (2022-2023) и E-Class (2022-2023, на снимката). Имаше изтеглени автомобили за неправилно залепване, което засегна C-Class (2000-2010), CLC (2000-2010), CLK (2000-2010), CLS (2004-2010) и E-Class (2000-2010). Новият EQS EV записа общо 4 сервизни акции.

Четете повече в automedia.investor.bg

Снимка: Pixabay