fallback

Търгът на Sotheby's: 25 от най-любопитните модели за наддаване

Цената съвсем не е единственият фактор, който определя стойността на една автомобилна класика

31.01.2024 | 13:20 Автор: Деси Николова

Много малко събития в автомобилния свят притежават блясъка на големия ежегоден търг на RM Sotheby's в Париж. Тазгодишното му издание ще се проведе днес и по този случай automedia.investor.bg подбра за вас 25 от най-интересните модели, предложени за продажба. 

BMW 328 Le Mans Replica Очаквана цена: 15,000 - 25,000 евро

Най-достъпният автомобил на търга на RM Sotheby's всъщност не е автомобил, а... детска играчка. Но не каква да е играчка, както можете да се ориентирате и по очакваната цена. Тази изключително точна реплика на състезателното 328, участвало в Льо Ман през 1937 година, е дълга два метра, има си 1800-ватов електромотор, задвижване на задните колела, хидравлични спирачки, пълен приборен панел. И е сертифицирано за участие в Little Big Mans, част от съвременното състезание в Льо Ман.

Alfa Romeo SZ, 1991 Очаквана цена: 55,000 - 75,000 евро

През 80-те, когато Fiat погълна Alfa Romeo, новите собственици искаха да успокоят почитателите на марката, че и занапред ще има впечатляващи спортни модели, а не само ширпотреба. Така се роди Alfa Romeo SZ - плод на дизайнерския гений на Робер Опрон, бащата на Citroen SM. Пок капака е впечатляващ 3-литров V6 с 207 коня максимална мощност. Произвеждана не от Alfa, а от ателието Zagato, тази кола е един от най-редките модели на марката, със само 1036 произведени екземпляра. А този е само с 5836 км пробег.

Renault Clio V6 255, 204 Очаквана цена: 70,000 - 110,000 евро

На пръв поглед едно Clio второ поколение няма място на търг за класически автомобили. Но това далеч не е обикновено Clio. Продължител на дълга традиция от спортни модели на Renault, Clio V6 255 e разработено от Tom Walkinshaw Racing. Там, където масовият модел има задна седалка, тук е разположен 3-литров V6 с 24 кларана и 255 коня мощност. А през 2003 производството бе преместено от TWR във фабриката на Renault Sport в Диеп. Общо от тази кола съществуват само 1039 екземпляра, а този конкретно има пълна история и 28 233 км пробег.

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione, 1994 Очаквана цена: 90,000 - 130,000 евро

Легендата Delta Integrale се ражда след края на злополучната Група В на Световния рали шампионат. През 1987 Delta HF 4WD печели 9 от 13 ралита в новия шампиона на Група А. В края на същата година е представена широката версия Integrale, а през 1993 е дебютът на върховия вариант - Evoluzione II. По това време вече Delta е спечелила за компанията безпрецедентните 6 поредни световни титли при конструкторите. Цивилната версия има 2-литров мотор, 212 конски сили и задвижване на четирите колела.

Bugatti Type 40, 1926 Очаквана цена: 200,000 - 250,000 евро

Type 40 няма легендарния статут на Type 57, една от най-ценните коли в историята. Но все пак е достатъчно рядък: само 790 бройки са били произведени в Молсхайм, и сравнително малко от тях са оцелели до наши дни. Тази конкретна кола е поръчана от бразилския граф Луис Едуардо Матарацо. Сменила е доста собственици, разбира се. През 1994 основно е реконструирана скоростната кутия, а през 2013 - и 4-цилиндровият двигател.

Isotta Fraschini Tipo 8A Transformable Cabriolet by Castagna, 1930 Очаквана цена: 300,000 - 400,000 евро

Днес Rolls-Royce е на практика без конкуренция в най-високия сегмент на луксозните автомобили. Но допреди Втората световна война още две марки му оспорват водачеството - Hispano-Suiza и италианската Isotta-Fraschini. Този конкретен автомобил, с каросерия от ателието Castagna, е доставена в Ню Йорк за сина на вестникарски магнат. В по-ново време е основно реставрирана, участвала е във Вила д'Есте през 2013, а миналата година спечели голямата награда на InterClassics Maastricht.

Ferrari 250 GTE 2+2 Series III by Pininfarina, 1963 Очаквана цена: 350,000 - 450,000 евро

Този автомобил е 191-ият от общо 300 бройки 250 GTE 2+2 Series III, задвижван от легендарния 3-литров V12 двигател Colombo. Продадено е в Италия, сменило е шестима собственици, преди в средата на 80-те да бъде преоборудвано като състезателно и да участва в ралита като Тарга Флорио Класика и Копа дел Апенино. След 1999 е възстановено в оригиналния си вид, включително и във фабричния цвят Blu Sera.

Вижте останалите модели в automedia.investor.bg

Снимка: БГНЕС

fallback
Още от Техно
fallback