Най-големите автомобилни издънки през новия век

Класация на Top Gear

05.01.2024 | 16:48 Редактор: Толя Стоянова
Най-големите автомобилни издънки през новия век

От ХХI век е изминала по-малко от една четвърт, но това не е спира неуморните шегаджии от Top Gear да правят свой списък на най-големите автомобилни издънки на столетието. Запазвайки едно наум за оставащите 76 години до края на века, решихме да подберем някои от най-любопитни сред тях.

Ford EcoSport

Малък, непретенциозен и достъпен кросоувър на платформата на отличния Ford Fiesta - какво можеше да се обърка? Както се оказа, всичко. ЕcoSport се оказа лишен от динамика, усещаше се лишен и от окачване, а качеството на изработка заслужава само многоточие... Много критици обясниха този провал с произхода на модела: първоначално създаден за бразилския пазар и произвеждан за Европа в заводите на Ford в Индия. Бразилците били много по-непретенциозни клиенти от европейците. Но вината не е на бразилците.

"EcoSport е боклук не заради бразилските си корени, просто защото е боклук", отбелязва Top Gear.

Renault Clio RS IV 

Четвъртото поколение на Clio в RS вариант не беше лоша кола. За съжаление е много трудно да го разглеждаме само по себе си, защото спомените за предишните генерации са твърде живи в паметта ни: като за фантастичното Clio Williams от началото на 90-те и после зверските Clio 172, 182, 197 и 200. Както и Ивелин Попов не беше никак лош футболист. Стига да имаше как да не го сравняваме с Бербатов и Любо Пенев, предишните "деветки" в националния отбор.

Citroеn C6

Всъщност, дебело подчертават англичаните, С6 не беше издънка. Напротив, това бе великолепен, авангарден автомобилен еквивалент на пухена възглавница. И последният за момента опит на Citroen да направи онова, което някога умееше най-добре: да създава странни, отличаващи се от другите автомобили с комфорта на чаша топло какао. И с динамиката на топло какао. За жалост, купувачите в този сегмент не оцениха достойнствата на това предложение и С6 трябваше да слезе от сцената през 2012 г.. Но, колкото и да не ви се вярва, все още се произвежда в Китай.

Fiat 500L

Възраждането на икони от миналото невинаги гарантира пазарен успех. Fiat несъмнено уцели десетката с новия 500, който вече над 16 години носи цялата компания на гърба си. Но следващият опит с минивана 500L не само не уцели мишената, но и стреличката излетя през прозореца и цопна в супника на съседката. Новият модел приличаше на оригинала си от 60-те толкова, колкото казино в Лас Вегас прилича на Пантеона в Рим, пише TG.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: Pexels