Падение за Tesla: Обвинявала е клиенти за фабрични дефекти, за които отлично е знаела

Това разкри мащабно разследване на агенция Reuters

21.12.2023 | 14:41 Редактор: Тодор Петров
Падение за Tesla: Обвинявала е клиенти за фабрични дефекти, за които отлично е знаела

Ръководителите на Tesla с години са обвинявали клиентите за повреди, за които отлично са знаели, че са по вина на нискокачествени и дефектни компоненти, разкри мащабно разследване на агенция Reuters. 

Става дума за шокиращо масови явления като откачащи се в движение колела, чупещи се оси при ускорение и разпадащо се окачване при автомобили с нищожен пробег.

На базата на проучени документи от самата Tesla, Reuters твърди, че "десетки хиляди" клиенти на компанията са имали подобно преживяване със сериозни повреди по окачването или кормилната уредба. Хроничните дефекти се простират поне 7 години назад във времето и засягат всички основни пазари на марката - в Европа, Северна Америка и Китай. 

Журналистите от агенцията са разговаряли и с десетки клиенти, както и с деветима бивши мениджъри в Tesla и сервизни техници. Вътрешните документи, с които разполага Reuters, доказват категорично, че компанията е знаела много повече за честотата и характера на тези дефекти, отколкото е признавала пред клиентите и регулаторите. 

Четете повече по темата в automedia.ivestor.bg

Снимка: БГНЕС