Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България: Даваме енергия на бизнеса за развитие в цифровата икономика

На проведената ежегодна конференция Sellers’ Day на eMAG бяха представени резултатите и бъдещите планове за развитието на една от големите общности на онлайн предприемачи у нас

13.10.2022 | 10:00 Автор: Тодор Петров

Г-н Бланита, след 7 години в България с какво може да се похвали eMAG Marketplace у нас?

България беше първата страна след Румъния, в която започна да работи eMAG Marketplace и постиженията доказват, че това решение е било правилно. На първо място, с помощта на платформата подготвихме хиляди местни търговци да посрещнат квантовото ускорение на електронната търговия, което наблюдаваме след пандемията. Те имаха готова инфраструктура и логистика, изградено онлайн присъствие и нашия опит и подкрепа, на които да разчитат, за да разрастват бизнеса си, не само в страната, но и на международни пазари. Заедно с това се разшири портфолиото от продукти, предлагани на платформата eMAG, съответно клиентите получават голям избор, свобода и възможност за пълноценно и качествено потребителско изживяване.

Към днешна дата екосистемата на eMAG Marketplace в България наброява над 5000 търговци от най-различни индустрии, които предлагат над 2 милиона активни продукта и носят добавена стойност по цялата икономическа верига. Само за последната година трафикът на българския eMAG Marketplace е нараснал с 14%, а 29% от търговците са увеличили повече от двойно приходите си през платформата.

Как стимулирате развитието на eMAG Marketplace?

С постоянни инвестиции в иновации, логистика, инфраструктура, екипи, със специални програми и непрекъснато добавяне на нови възможности и функционалности на платформата. Пример е как през последната година предложихме на търговците да интегрират функцията eMAG eCREDIT, която позволява да предоставят на клиентите си възможност да купуват продукти на удобни за тях вноски, без да е нужен пряк контакт с банка и само въз основа на онлайн одобрение. По този начин те могат да отговорят на изискванията на потребителите, които търсят гъвкави методи за плащане, а и да реализират продажби на по-скъпи продукти, които така могат да бъдат изплащани на вноски.

За компанията е важен фокус и подпомагането на дребните и средни местни предприемачи. Ето защо стартирахме програмата „От България”, чрез която български производители, занаятчии и НПО, отговарящи на определени критерии, получават специални условия и възможност да използват модерен канал за продажби, предлагащ навлизане на пазар с над един милион потенциални клиенти на онлайн платформата. Това е и инвестиция в местната икономика – подкрепата ни за малките производители и занаятчийските традиции създава повишено търсене и нови работни места, като за локалните общности ефектът на програмата ще бъде дълготраен и устойчив.

А какво предстои за българския eMAG Marketplace?

Бъдещите планове включват разширяване с нови продуктови категории и разширяване на интегрираните куриери със специален интерфейс, който ще улесни управлението на доставките и ще позволи клиентите да бъдат уведомявани автоматично относно етапа на техните поръчки. Обявяването на очакваното време за доставка на страниците на продуктите е още една функция, отговаряща на актуалните нужди на потребителите.

Също така, ние работим върху подпомагането на нашите търговци да разширят бизнеса си в страните, където eMAG присъства, предоставяйки достъп до удобни куриерски методи за доставка, автоматично превеждане на продуктите им на местния език и разбира се, подкрепа от страна на екипа ни. Освен това, работим и върху нови методи за доставка на поръчките до нашите клиенти чрез интегрираните куриери.

Амбицията ни е скоро всички търговци да предоставят опция за картови плащания през платформата – това не е новост, а настоящето на търговията и важно условие за едно модерно клиентско изживяване и ръст на бизнеса им.

Вече започна и активната подготовка за най-голямото търговско събитие за годината на платформата – eMAG Black Friday 2022, като сега е периодът, когато се осигуряват наличностите, работи се по селекцията от участващи продукти, за да е сигурно, че клиентите ще имат същото отлично преживяване на платформата eMAG. За търговците, които участват в кампанията, се подготвят специални условия, които могат да бъдат видени на eMAG Academy – нашата специална платформа за образование и информиране на търговците в eMAG Marketplace.

Още от Техно