fallback

Греши ли някъде GM в производството на коли

01.07.2014 | 19:37

General Motors, които вече събраха над 20 коли в Северна Америка за различни ремонти през 2014, обявиха, че изтеглят още 8.45 млн за дефекти в запалването и елинсталацията. Коментар на Тим Хигинс в "Taking Stock." (Source: Bloomberg)

Ще ни дадете ли повече информация за изтегляните автомобили от GM и защо ги изтеглят?

Да, изтеглят още 8,5 милиона автомобили в Северна Америка. Много от тях са за проблеми със запалването. Тези проблеми започнаха още през февруари, когато от GM обявиха, че има някои коли от компактния клас, където ключът от включена позиция се премества на позиция за аксесоари, където колата вече е изключена и това докато карате. И това е предпоставка за катастрофа, защото се налага да карате без хидравликата на волана. Това е още едно петно върху името на компанията.

В това число се включват Кадилак CTS, Понтиак Гранд При, Шевролет Импала/Монте Карло. Има ли нещо наистина грешно в начина, по който GM правят колите си? Или това е просто нормална процедура? Това не е нормално за GM. След въпросите с кобалта, от GM заявиха, че ще удвоят усилията си и ще прегледат всичките си автомобили за въпроси, свързани със сигурността и определено с контактните ключове, проблемите със запалването, станахме и свидетели на други изтегляния отново заради запалването през изминалите няколко седмици.

Поради тази причина те ще удвоят усилията си, за да се уверят, че няма други неизправности.

От GM ми казаха, че инженерът, отговорен за проблемите с кобалтовия превключвател през февруари, е отговорен и за някои от сегашните проблеми, проявили се в последно време.

Разговаряхме с Кенет Файнберг, който каза, че си купува  и кара автомобили на GM от доста дълго време и има доверие на компанията. Мислиш ли, че с това ще се сложи край на изтеглянията на колите или мислиш, че ще има и още?

От компанията се надяват да се подобрят. Те преминават през 2-то тримесечие с доста изтеглени автомобили. Това е въпросът, който вълнува анализаторите и инвеститорите.  Но се надяват през третата част на годината нещата да се нормализират.

В момента това се явява нещо нормално. Компаниите изтеглят автомобили, защото не искат да изглежда все едно крият нещо от клиентите си.

Кенет Файнберг каза, че те носят отговорност не само за собствениците на автомобили, но и за хората, които се возят при тях, случайни минувачи и водачите на другите автомобили, които могат да пострадат при евентуална неизправност. Това също ли е нормалният подход или тук има нещо по-различно, при начина за справяне с проблема? Това е необичайно и компаниите не постъпват по този начин. Г-н Файнберг днес заяви, че ще седне с всеки загубил любим човек, опитвайки се да улесни нещата.

Предлага няколко различни начина за справяне с възникналата ситуация.

Първият вариант е хората да получат кръвнина за причинена смърт и да получат парите по най-бързия начин. Или да кажат „Ето това е моето положение, затова е различно от останалите…“.

Файнберг иска да изслуша хората. Има варианти и за хората, които са тежко пострадали, но можете да разчитате на тях, ако прекарате нощта в болница, например. Тогава ще получите около 20 000 долара.

Тим, ще има ли уволнения в GM? Ще се понесе ли вината от някого? Или те са удовлетворени, че разполагат с правилния екип? Проследявайки разследването на GM, което започна миналия месец, компанията каза, че са изгонили 15 души и Мери Бара, главният изпълнителен директор, каза, че има усещането да са се погрижили за последиците, уволнявайки или освобождавайки всички, които мислят, че са замесени.

Някои от служителите, които бяха замесени с проблемите с кобалта, все още работят в компанията, но от GM все още разследват.

 

fallback
Още от Техно
fallback