Mercedes и BMW се отказаха от бизнеса със споделени автомобили

Share Now е губил около 200 млн. евро годишно, въпреки 3,4 милиона клиенти в 16 европейски града

03.05.2022 | 21:54 Редактор: Елеонора Танева
Mercedes и BMW се отказаха от бизнеса със споделени автомобили

Mercedes-Benz AG и BMW AG започнаха като конкуренти в предлагането на споделени автомобили под наем, преди да обединят своите предприятия в Share Now през 2019 г., за да намалят разходите. Във вторник те обявиха продажбата на този бизнес на Stellantis NV - производител на автомобили Chrysler, Fiat и Peugeot - за необявена сума.

Сделката затваря страницата на смелата инициатива да се предложи на градските потребители алтернатива на притежаването на автомобили чрез отдаването им под наем за центове на минута. Превозните средства се резервират чрез приложение за смартфон и могат да бъдат върнати навсякъде в бизнес зоната на услугата, информира Bloomberg TV Bulgaria.

Share Now може да се похвали с 3,4 милиона клиенти в 16 европейски града - то не се превърна в източник на продажби по начина, по който производителите се надяваха. Тези перспективи не стават по-добри. Инициативите в градове като Лондон, Сингапур и Париж за намаляване на задръстванията и ограничаване на вредните емисии подкопават притежаването на автомобили в градовете.

Юрген Пипер, анализатор в Bankhaus Metzler, изчислява, че Share Now е губил около 200 млн. евро годишно и че този бизнес вероятно е бил продаден за около 250 млн. евро.

Производителите на луксозни автомобили, които постепенно се отказват от двигателите с вътрешно горене, ще се съсредоточат по-ясно върху традиционния си бизнес - продажбата на скъпи автомобили като BMW 8-Series за 85 000 долара и Mercedes S-Class за 111 000 долара на заможни потребители. И двете компании предлагат нови водещи модели, задвижвани с батерии - за Mercedes това е EQS, а за BMW - i7.

Четете повече по темата в bloombergtv.bg

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК