Евродепутатите налагат мярка срещу монопола на технологични гиганти

Рестрикциите са насочени към Google, Amazon, Facebook, Apple и Microsoft

16.12.2021 | 21:10 Редактор: Теодора Патронова
Евродепутатите налагат мярка срещу монопола на технологични гиганти

Големите технологични компании са на път да изпитат безпрецедентни рестрикции, след като Европейските депутати приеха тази сряда пакет от нови правила, които целят да сложат прът в колелата на корпоративните гиганти. Законопроектът за дигиталните пазари ще наложи строги ограничения върху поведението на така наречените платформи “пазачи”. Новите правила ще променят начина, по който те разпространяват бизнеса си и ще ги задължат да позволяват на своите конкуренти достъп до техните клиенти. Идеята на новият закон е да бъде като превантивна мярка срещу монопола, пише Politico. 

Правилата все още подлежат на корекции, но са насочени директно към малка група, но за сметка на това много големи и почти изцяло американски компании. Става дума за корпорации от ранга на Google, Amazon, Facebook, Apple и Microsoft. Този “списък”, към който са се насочили евродепутатите, разгневи сериозно управляващите в САЩ, които обвиниха Брюксел, че нечестно е погнал само фирми от Силициевата долина. 

Европейските законодатели подкрепиха тази инициатива с огромно мнозинство по време на гласуването в сряда в парламента в Страсбург. Приемането на законопроекта бе последвано от аплодисменти, като част от депутатите заявиха, че тези нови правила ще променят изцяло начина, по който потребителите използват дигитални услуги. 

Какво ще се случва на практика: Новите промени ще ограничат така наречените “убийствени придобивки”. Това практика, при която големите корпорации купуват по-малки компании и буквално задушават всеки опит за иновация, като по този начин ги правят неконкурентоспособни.

Наложените от ЕС правила ще ограничат до голяма степен налагането на такъв насилствен монопол и също така ще задължат технологичните компании да позволят на потребителите си да изтрият, преинсталират приложението им или да преминат към друго.

Това би означавало, че ако даден потребител си купи устройство на Android, което по принцип има предварително инсталиран Google Chrome, то вече хипотетичният потребител ще има възможността да избере сам кой браузър иска да използва. 

Четете повече по темата в bloombergtv.bg

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК