След блокирането на акаунта на Тръмп: Цената на акциите на Twitter падна

Компанията е напът да изтрие около 2,5 млрд. долара от пазарната капитализация

11.01.2021 | 23:12 Редактор: Радостина Димитрова
След блокирането на акаунта на Тръмп: Цената на акциите на Twitter падна

Цената на акциите на Twitter се сви със 7% в предварителната сесия, като е напът да изтрие около 2,5 млрд. долара от пазарната капитализация, след като социалната мрежа окончателно спря акаунта на американския президент Доналд Тръмп, предава Ройтерс.

Понижението беше отбелязано, след като през уикенда част от републиканците разкритикуваха отстраняването на един от най-следените участници в социалната мрежа, а трейдърите посочиха, че случващото се вероятно ще подхрани призивите за по-голяма регулация на големите технологични компании.

Акаунтът на Доналд Тръмп има повече от 88 млн. последователи и е ретуитван милиарди пъти.

"Тръмп има множество и много лоялни последователи, а всички те ще изчезнат, ако на Тръмп му бъде перманентно забранено да публикува", коментира Андреа Чиконе, ръководител стратегии в TS Lombard.

Миналата седмица и други социални мрежи, включително Facebook, побързаха да наложат подобни забрани на настоящия президент след насилието в Капитолия, предаде Investor.bg.

Но понижението на цената на акциите на Twitter преди началото на борсовата сесия днес е много по-голямо от това на други компании в сектора. Акциите на Facebook понижават цената си с около 2 на сто.

Американски медии писаха, че полицията в Сан Франциско се подготвя за евентуален протест в подкрепа на Тръмп пред централата на Twitter.

В петък социалната мрежа заяви, че премахването на профила на Тръмп е свързано с риск от още насилие след щурмуването на Капитолия през миналата седмица.

Това е първият път, в който компанията налага подобна забрана на държавен глава. Освен това Twitter спря и профилите на част от отявлените фенове на Тръмп.

Еврокомисарят за вътрешния пазар Тиери Брьотон заяви, че събитията в Капитолия вероятно са предвестник на една ера на по-строги регулации на социалните мрежи.

През последните години Twitter, Facebook и Google са изправени пред все по-големи изисквания за модерация на съдържанието, което се появява в техните платформи. 

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК