Съдят Facebook заради сканиране на личните съобщения на потребителите

Според двама потребители, завели дело срещу компанията, тя е предоставяла събраните данни на рекламодатели.

04.01.2014 | 10:12
Съдят Facebook заради сканиране на личните съобщения на потребителите

Компанията Facebook е съдена по обвинения в систематично прихващане на личните съобщения на своите потребителите и в облагодетелстване от това чрез споделяне на данните с рекламодатели и маркетинг специалисти.

Когато потребителите пишат съобщения, включващи линкове към трети уебсайтове, Facebook сканира тези данни, следва линка и търси информация за създаване на профил на изпратилия съобщението.

Тези действия нарушават неприкосновеността на личния живот и законите, насочени срещу нелоялната конкуренция, се посочва в обвинението, цитирано от Bloomberg.

Делото е заведено от двама потребители на социалната мрежа, които подават жалби във Федералния съд в Сан Хосе, Калифорния. Според тях практиката не съответства на обещанието на Facebook за осигуряване на „безпрецедентни“ възможности за защита на съобщенията.

Съдебните дела срещу интернет компании и социални мрежи стават все повече, а потребителите обръщат все по-голямо внимание на това колко точно лична информация разкриват в интернет. Често събирането на тези данни става без знанието на хората.

Google, Yahoo и LinkedIn също са изправени пред обвинения за прихващането на комуникациите с цел печалба на гърба на потребителите.

Сканирането е „механизмът, с който Facebook тайно събира данни в опит да подобри своите маркетингови алгоритми и да увеличи възможностите да се облагодетелства от данните за Facebook потребителите“, твърди адвокатът на ищците Майкъл Собъл.

От своя страна говорителят на компанията Джаки Рууни заяви, че Facebook смята обвиненията за „неоснователни“.

Потребителите, завели делото, са се обърнали към съда от името на всички, които използват платформата и които през последните две години са изпратили или получавали лични съобщения, включващи линкове към уебсайтове. Също така те настояват на компанията да бъде забранено да продължи да сканира съобщенията, а за всеки засегнат потребител да бъде изплатено обезщетение в размер на 10 000 долара.