Сайт повишава финансовата култура на потребителите

По-малко от 1% от младите хора в света имат достъп до финансово обучение.

19.03.2013 | 16:07
Сайт повишава финансовата култура на потребителите

Нов онлайн портал ще повишава финансовата култура на потребителите. Сайтът беше представен от Комисията за финансов надзор (КФН) и е част от световна инициатива на международната неправителствена организация Child &Youth Finance International.

Според представените данни по-малко от 1% от младите хора в световен мащаб имат достъп до финансово обучение.

Сайтът е изграден на база проучване на Световната банка за това кои финансови аспекти най-силно интересуват потребителите. Според статистиката най-голяма част от хората искат повече информация за правата си като ползващи финансови услуги, 69% се интересуват от пенсионната система, а 49% от анкетираните посочват нужда от информация за капиталовия пазар и сделките с ценни книжа.

„Не твърдим, че нашият сайт е единственият източник на информация, но е най-пълният”, коментира Антония Гинева, член на КФН. Всички анализи след кризата, показаха, че това е най-добрият начин да се предпазят потребителите - като ги образоваме, допълни тя.

Сайтът дава и опцията за връзка с експерти, които да отговарят на потребителски въпроси.