Едва 43% от българските фирми разполагат с интернет страница, сочат данни на Eurostat. Въпреки ръста, спрямо 2010, когато процентът им е 37, родните компании не се доближават до европейските. Около 71 на сто от тях имат собствена страница в световната мрежа.
Българските фирми са на едно от първите места в ЕС по обмен на информация с клиенти и доставчици чрез интернет – 31%, докато средно 23% от европейските се възползват от автоматизиране на бизнес процесите.
Дори във водещи страни в информационните технологии като Германия, Франция и Дания, едва около 20% от компаниите ползват такива опции. На първо място се класират Хърватия и Латвия, съответно с 47% и 43%, а Унгария е на последно с едва 7%.
Родните офиси обаче изостават по отношение на достъпа до интернет с 87% за 2012. Въпреки ръста с 2% за две години сме далече от страни като Литва, Холандия и Финландия, в които близо 100%от фирмите иматдостъп до глобалната мрежа. Но все пак не сме на последно място, защото в Румъния едва 79% от фирмите разполагат с интернет.