fallback

Ново приложение за смартфони ще помага на пътниците

За момента приложението ще дава съвети за нарушени права във въздушния и железопътния транспорт.

04.07.2012 | 13:18

Ново приложение за смартфони (с платформи iPhone, iPad, Android, Blackberry, Windows Phone 7) ще дава информация за правата на пътниците. Приложението е достъпно на 22 от езиците на ЕС. За момента то обхваща въздушния и железопътния транспорт, а съдържанието му ще бъде разширено за автобусните и морските превози през 2013, когато тези права влизат в сила.

В приложението се разясняват правата на пътниците при всякакви евентуални проблеми. Ако например даден полет е отменен и след това на пътника е отказан достъп на борда, той може да има право на обезщетение в размер от 125 до 600 евро. Ако багажът случайно е повреден, това може също да дава право на обезщетение. Добре е също така да се знае, че железопътните компании и авиокомпаниите са задължени да предоставят прозрачна информация за цените и да оказват помощ на пътниците с намалена подвижност, уточни Комисията за защита на потребителите.  Ако пътникът е убеден, че правата му са нарушени, приложението предоставя също информация към кого да се обърне, за да подаде жалба. Професионален съвет може да бъде получен дори от експерти на Европейската комисия.

fallback
Още от Техно
fallback