fallback

Влакове без машинисти тръгнаха в Париж

Най-дългата линия на метрото във френската столица вече е на автопилот.

04.11.2011 | 11:17

Парижкото метро вече използва първите влакове без машинисти. По най-старата линия 1 във френската столица се движат мотриси, управлявани от автоматичната система Trainguard MT CBTC, разработена от Siemens. Всеки ден по това трасе се превозват средно 700 000 пътници. Линия 1 свързва някои от най-популярните забележителности в града, като Лувъра, Отел дьо Вил, площад Конкорд, Шан-з-Елизе и Триумфалната арка.

„Това е световна премиера за нас – обясни Йохен Айкхолт, главен изпълнителен директор на Rail Automation Business Unit на Siemens. - За първи път автоматизирахме толкова важен и натоварен маршрут, и то без прекъсване на нормалното обслужване”.

Автоматичната система позволява по-кратки паузи между влаковете и по-бързо превозване на пътниците в сравнение с традиционните системи, управлявани от машинист. Влаковете по линия 1 вече могат да се движат на интервали от 85 секунди вместо досегашните 105.

Преоборудването на всички мотриси по линията ще приключи през 2013 година.

Системата на Siemens се използва също по отделни линии на метрото в Ню Йорк, Барселона, Сао Пауло и Алжир, предстои въвеждането й в Будапеща.

fallback
Още от Техно
fallback