fallback

Пандемията причини огромни загуби за автомобилните гиганти в Европа

Volkswagen записа нетна загуба от 1,61 милиарда евро през второто тримесечие

31.07.2020 | 12:07 Автор: Ралица Братанова

Volkswagen намали дивидентите си в четвъртък, след като регистрира нетна загуба за второто тримесечие, но продажбите на най-големия автомобилен производител в света сигнализират, че възстановяването вече е започнало на пазарите от Западна Европа до САЩ, пише The Wall Street Journal. 

Volkswagen записа нетна загуба от 1,61 милиарда евро (1,9 милиарда долара) през второто тримесечие, приключващо на 30 юни, в сравнение с нетна печалба от 3,96 милиарда евро за същия период година по-рано. Приходите на компанията се понижават с 37% от 65,19 милиарда евро до 41,08 милиарда евро, тъй като продажбите ѝ се свиват в целия свят заради икономическия удар от коронавируса и мерките за овладяване на пандемията. 

Коронавирусната криза натежа на пазарите на автомобили по света, които вече се сблъскваха с предизвикателства преди пандемията. 

Renault отчете нетна загуба от 7,29 милиарда евро в четвъртък за първата половина на годината, като френският производител е уязвим на ефектите от пандемията и на случващото се с неговия партньор Nissan Motor, пише BloombergTV.bg.

Спадът е над двоен спрямо загубата, която Renault отчете през 2009 г. по време на предишната финансова криза. Също така той надвишава очакванията на анализаторите за загуба от 4,49 милиарда евро и доведе до поевтиняването на акциите на компанията с над 5% преди обяд в Париж. 

Nissan допринася за 4,82 милиарда евро от загубата на Renault за периода, тъй като френската компания има 43,4-процентен дял в японския производител като част от глобалния автомобилен алианс, който включва и Mitsubishi Motors.

Volkswagen заяви, че заради влиянието на пандемията и трудностите при прогнозирането на бъдещите резултати компанията ще предложи на акционерите по-ниски дивиденти за 2019 г.

Германският автомобилен производител обаче предложи по-оптимистична прогноза за втората половина на годината. Миналата седмица Daimler също заяви, че отчита признаци на възстановяване при търсенето на луксозни автомобили и електрически коли, основно в Китай, което доведе до ръст в цените на компанията.

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

 

fallback
Още от Техно
fallback