Липсата на електронни услуги остава голямата спънка в администрацията

В момента се използвал персонален идентификационен код от НАП или НОИ

27.01.2020 | 17:02 Редактор: Юлия Христова
Липсата на електронни услуги остава голямата спънка в администрацията

Все още има много институции, в които няма електронни услуги. Нещо, което не е нормално в съвремието. Не се намира решение на основен проблем - електронната идентификация. Това каза Стефан Христов, основател на платформата pisar.bg и председател на фондация “Граждани срещу бюрокрацията“, в предаването "В развитие" на bloombergtv.bg. 

По думите му в момента се използват персонален идентификационен код от НАП или НОИ, които могат да бъдат използвани в различни системи на администрацията с електронен подпис, но те не отговарят на изискванията за сигурност. По думите му тристепенната идентификация е важна, за да няма грешки. Той коментира промените в Наредбата за административното обслужване. 

Според него тези промени не са радикални. 

"Електронните услуги са много трудно достъпни, много от тях изискват изостанали технологии като java", даде пример експертът. 

"Аз съм виждал как един чужденец в НАП не може да се оправи, не може да си вземе номерче, трябва поне базово ниво на английски в тези институции", препоръча Христов. 

"Трябва да може в големите институции, във всеки един техен офис, да се извършва всяка една услуга. Пример за това е Агенция по вписванията - без значение къде е седалището на дружеството, човек може да подаде документи и те ще бъдат обработени. По същия начин и НАП трябва да направи това". 

Той коментира и че все още има места, на които не може да се плаща с карта.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК