Служителите в обществения транспорт на Гърция ще се включат в стачката за 1 май чрез прекъсване на работа, съобщи кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.
Според съобщение на синдикатите, работещите в метрото също са решили да стачкуват на този ден – както в знак на почит към трудовите борби от миналото, така и с настояване за по-добри условия на труд за всички служители.
Прекъсването на работата ще се случи на два етапа – от началото на смяната до 9:00 часа сутринта и от 21:00 часа вечерта до края на работния ден. През останалото време – между 9:00 и 21:00 часа – метрото и електрическият влак ще работят.
Автобусният и тролейбусният транспорт ще функционира със същия график – ще се движат между 9:00 и 21:00 часа, като извън този интервал ще бъде преустановена дейността им в знак на протест.
Корабите ще останат на котва в пристанищата през целия ден на 1 май. В Атина няма да се движат и трамваите, тъй като техните водачи ще участват в 24-часова стачка. Асоциацията на водачите на трамваи в Атика се извини на пътниците за евентуалните неудобства и заяви, че борбата им е насочена към по-добро бъдеще за всички заети в системата на фиксирания транспорт.
На 1 май в много градове в Гърция ще се проведат митинги. В Атина събитието ще започне в 10:30 часа на площад "Синтагма", а в Солун – по същото време пред Статуята на Венизелос.
Сред основните искания на протестиращите са значително увеличение на заплатите, договорено чрез колективни трудови договори, а не чрез държавни помощи, възстановяване на 13-та и 14-та заплата, гарантиране на свободни синдикални действия без намеса от страна на държавата и работодателите, както и подобряване на условията на труд и качеството на живот.
По-конкретно, Асоциацията на водачите на трамваи настоява за достъпен обществен транспорт с евтини билети, незабавно наемане на машинисти на електрически влакове, закупуване на нови трамваи и разширяване на линиите в направленията Елинико–Аргируполи и Перама–Керацини. Те също така искат компенсации за изминати километри, признаване на тригодишния стаж на новопостъпили служители независимо от предишния им работодател, както и подмяна на телематичната система по трамвайната мрежа с цел осигуряване на нормална и безопасна работа.
Снимка: БГНЕС