Модните марки под силен натиск за подобрения в опазването на околната среда

Рискът е компаниите да загубят своята културна значимост и да унищожат дългосрочната си стойност

26.06.2022 | 22:15 Редактор: Теодора Патронова
Модните марки под силен натиск за подобрения в опазването на околната среда

Въпреки постепенното подобрение при някои лидери в сектора, 30-те най-големи компании в модната индустрия, листнати на борсата, рискуват да не изпълнят социалните и екологичните цели на Парижкото споразумение за климата и Целите на ООН за устойчиво развитие, показва доклад на Business Fashion, цитиран от Ройтерс.

Модните марки са изправени пред нарастващ натиск от страна на потребителите и правителствата, за да покажат, че се справят по-добре в областта на опазването на околната среда, по-специално заради засилените критики от по-младите поколения.

Във втория си годишен доклад Business of Fashion Sustainable Index 2022 онлайн изданието анализира публично оповестена информация за компании в три категории – луксозни стоки, спортни облекла и висок клас улична мода.

Puma води класацията с най-висок резултат – 49 точки от 100, последвана от миналогодишния лидер Kering, който продължава да води списъка на луксозните играчи. Levi Strauss, H&M Group и Burberry са следващите в класирането.

Компаниите с най-ниски постижения са нови в списъка, като на дъното се нареждат тези за спортни стоки и висок клас улична мода.

Рискът е компаниите да загубят своята културна значимост и да унищожат дългосрочната си стойност, тъй като регулаторите и потребителите стават все по-критични към завишените обещания, гласи докладът.

По шест теми, които включват правата на работниците, както и материалите, компаниите като цяло са отбелязали най-големия си напредък за намаляването на емисиите, докато най-малък успех има в намаляването на отпадъците.

Индустрията трябва да разработи алтернативни бизнес модели, съветва докладът.

Четете повече по темата в investor.bg

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК