fallback

Германците в супермаркета - отказват се от рибата и сиренето или ги заменят с по-евтини

52% от участниците в проучване заявяват, че пазаруват по-малко

07.06.2022 | 15:49 Автор: Елеонора Танева

Стоките и в супермаркетите в Германия поскъпнаха. Някои клиенти преминават към по-евтини марки, а понякога дори се отказват от отделни продукти.

Проучване на компанията за пазарни анализи POS-Pulse показва, че инфлацията засяга сериозно клиентите. Повече от 98% от анкетираните посочват, че цените в техния супермаркет са по-високи от преди година, пише в свой анализ Handelsblatt.

Макар че консумацията на риба в Германия се увеличава от години, 52% от участниците в проучването на POS Pulse заявяват, че купуват по-малко риба, а в някои случаи напълно се отказват от нея. 11% са преминали към по-евтина марка, което означава, че са оставили по-малко пари в магазина.

Рязко поскъпване има и при маслото - цена от две евро преди се е смятала за горна граница, която никога не е била надхвърляна. Според наблюденията на потребителските центрове цената на маслото напоследък варира между 2,29 и 3,35 евро.

Дори при основните храни, като плодове (39%) и зеленчуци (34%), много от анкетираните заявяват, че купуват по-малко. При сладкишите и снаксовете този дял достига 41%.

Четете повече по темата в investor.bg

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Свят
fallback