Световната търговия с диаманти отново процъфтява

De Beers е напът да реализира най-голямата продажба от три години насам

25.01.2021 | 17:04 Редактор: Юлия Христова
Световната търговия с диаманти отново процъфтява

Световната търговия с диаманти прекара години в стагнация само за да бъде допълнително осакатена от пандемията, точно когато нещата започнаха да се развиват. Сега най-накрая бизнесът започна отново процъфтява, пише в свой анализ Bloomberg

Фабриките в "машинното отделение“ на индустрията - индийския град Сурат, са толкова отчаяни да увеличат производството си, че най-квалифицираните шлифовчици са обект на ожесточено преследване от компании, предлагащи 50% по-висока заплата и бонуси като безплатна храна и жилище. Световният лидер в добиването и търговията с диаманти De Beers е напът да реализира най-голямата продажба на необработени диаманти от три години насам въпреки ръста в цените, а конкурентът Alrosa заяви тази седмица, че очаква възстановяването на индустрията да продължи известно време.

Бумът се дължи на празничните продажби на бижута, особено в жизненоважните за диамантената индустрия американски и китайски пазари. В продължение на години скъпоценните камъни са изправени пред нарастваща конкуренция в лицето на пътувания като форма на луксозни разходи. Сега, когато глобалната мобилност е замразена поради локдауни и други противопандемични ограничения, потребителите намериха друго предназначение за техните средства - онлайн покупките. 

"Хората не само са се научиха да работят от разстояние, но и да купуват онлайн стоки, включително диаманти“, коментира в интервю ръководителят на отдел "Продажби" към на Alrosa Евгений Агуреев. 

"Преди това парите се харчеха за пътувания или вечери в скъпи ресторанти, но сега част от това потребителско търсене се пренасочва към диамантите.Онлайн продажбите почти се удвоиха спрямо миналата година и представляват около 20% от общия обем"

Цялата статия четете на bloombergtv.bg

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК