Бизнесът в Европа залага все повече на развиващите се пазари

Европейските компании вероятно ще получат под 50% от приходите си от продажби на стария континент през 2013.

01.07.2013 | 11:59
Бизнесът в Европа залага все повече на развиващите се пазари

За първи път в историята европейските компании разчитат на развиващите се пазари за повече от 1/3 от приходите си, съобщи Bloomberg.

Водена от корпорации като Swatch и SABMiller, Европа ще формира 33% от продажбите си през 2013 г. в развиващите се страни, което е почти три пъти повече в сравнение с началото на века.

Докато американските компании разчитат на вътрешното потребление за 70% от приходите си, бизнесът от стария континент, белязан от най-дългата рецесия в историята, вероятно ще формира по-малко от 50 на сто от продажбите си на местна почва.

Очакванията за високи продажби в развиващите се страни увеличават и възможностите за акциите на европейските компании, търгуващи с тях. Според анализаторите тази зависимост подобрява дългосрочната перспектива пред печалбите на производителите.

Това се забелязва най-осезаемо при книжата на компаниите за луксозни стоки като Swatch и производителите на храни и напитки като SABMiller и Nestle, които поведоха подема на европейските пазари след дъното от март 2009.

Анализаторите обаче предупреждават, че бързоразвиващите се пазари също са изправени пред рискове и може да се очакват някои неприятни изненади от тях.