По-устойчива мода: H&M тества услуга за наемане на дрехи

Текстилната промишленост е подложена на все по-голям контрол

29.11.2019 | 23:18 Редактор: Ралица Братанова
По-устойчива мода: H&M тества услуга за наемане на дрехи

Hennes & Mauritz тества услуга за наемане на дрехи, тъй като модната индустрия е изправена пред нарастваща критика заради отпадъците, които генерира. 

От петък потребителите могат да наемат дрехи за 350 крони (37 долара) седмично в обновения флагмански магазин на марката в Стокхолм, пише Investor.bg.

Шведският търговец на дребно върви по стъпките на конкурентите си Banana Republic и Urban Outfitters, които стартираха подобни услуги по-рано тази година, за да станат част от пазара, достигнал 1 млрд. долара през 2018 г. 

Уебсайтове като Vinted и Hurr Collective разширяват дейността си в Европа, предлагайки на потребителите начин да продават или да наемат използвани дрехи.

Моделът за наем на H&M е ограничен до колекция от 50 облекла, предлагани на членовете на програмата за лоялност на компанията. 

Текстилната промишленост е подложена на все по-голям контрол, тъй като е отговорна за 10% от глобалните емисии на парникови газове и консумира повече енергия, отколкото авиацията и корабоплаването, взети заедно, според ООН.

До 2040 г. H&M възнамерява да достигне до отрицателен въглероден отпечатък – това означава да компенсира повече парникови газове, отколкото произвежда.

Снимка: Reuters

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК