fallback

Да бъде или да не бъде системата "бонус-малус"

Йонко Иванов и Владимир Тодоров коментираха новите правила при застраховките

27.11.2018 | 08:06 Автор: Ивайло Николов

Завишение от 400% и цена от около 1200 лв. при настоящите условия за задължителната застраховка "Гражданска отговорност" ще плащат само 0,6% от собствениците на коли, или близо 18 хил. души. Това показват разчетите на застрахователните компании и КФН за ефекта от въвеждане на системата "бонус-малус". Според Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка тя не трябва да влиза в сила.

"Тя не се базира на абсолютно никакви данни, никой не е дал до момента от МВР статистика колко са добрите шофьори и колко са лошите шофьори. Тя цели едно - по-голяма тояга за шофьорите и пълнене на джобовете на застрахователите и ще доведе до напрежение", категоричен беше Иванов в студиото на "България сутрин".

Председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров пък обясни пред Bulgaria ON AIR, че философията на "бонус-малус" по целия свят е да санкционира лошите водачи и да стимулира добрите да продължават да са изрядни.

Той обаче се съгласи с Йонко Иванов, че представените данни за поведението на шофьорите и за колко то тях ще се оскъпи застраховката "Гражданска отговорност", са дискусионни.

"Трябва да тръгнем от някъде. Тази система ще даде някаква справедливост. Сега всички плащаме по равно. Този, който има 30 акта и 30 000 лв неплатени глоби, също плаща колкото изрядния водач, което не е редно", настоя Тодоров.

Той допълни, че се надява всички констатирани слабости да бъдат отстранени, но системата да влезе в сила. Йонко Иванов пък обясни, че след въвеждането ѝ ще се стигне до три наказания - на водача, на автомобила и на собственика на колата.

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка опроверга и информацията, че ще отпадат въпроси от листовките при изпитите за шофьорска книжка.

Той обясни, че не се коментирало такова нещо, а за да отпаднат определени въпроси, трябва да се смени учебната документация и по думите му наистина има неща, които трябва да отпаднат.

Владимир Тодоров пък даде пример с въпроси, които са неадекватни, защото нямат отношение към пътната безопасност и поведението на водачите.

Гледайте видеото с цялата дискусия.

fallback
Още от България сутрин
fallback