България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Двойно по-високата скорост е причината за трагедията в Хитрино, категоричен е експерт

Проф. Ненчо Ненов подчерта, че композицията е влязла в гарата с 80 км/ч

18.12.2017 | 08:49 Редактор: Жанета Нейкова
Двойно по-високата скорост е причината за трагедията в Хитрино, категоричен е експерт

След експертния анализ на проф. Ненчо Ненов в студиото на "България сутрин" се стигна до заключението, че двойно по-високата скорост е първопричината за голямата железопътна катастрофа в гара "Хитрино" миналата година.

"Въпреки многото на брой експертизи, за мен нещата бяха ясни още в първата седмица на произшествието след направената експертиза на скоростомерните инсталации на двата локомотива", посочи преподавателят от Техническия университет в София.

По думите му, има категорично двойно потвърждение за това, че скоростта в стрелка 1 при влизане в гарата е била 80 км/ч. След което се установява, че на следващата стрелка - номер 5, скоростта пада на 78 км/ч.

"Фигура 11 на стр. 23 от окончателния доклад на звеното за разследване на железопътни произшествия показва, че на около 1110 метра преди входния сигнал се намира предупредителният такъв на гарата, че се влиза в отклонение от трети коловоз", добави още гостът на Bulgaria ON AIR.

Това доказва, че е извършено нарушение, което навежда на мисълта, че вината носят машинистите на двата локомотива.

Вчера Хитрино почете годишнина от голямата железопътна катастрофа през декември 2016 г.

Повече от 500 души се включиха в курбан, отслужен по християнски и мюсюлмански обичай от Негово Високопреосвещенство Варненския и Великопреславски митрополит Йоан и от районния мюфтия Месут Мехмед.

Данни от окончателния доклад на звеното за разследване на железопътни произшествия към Министерството на транспорта показват сериозни нарушения, които са допуснати от машинистите - скъсани пломби на устройствата за бдителност, липса на квалификация за управление на английски локомотив, необясними пикове и спадове на скоростта на двехилядитонната композиция.

"С разпломбирани устройства могат само да се приберат локомотивите в депото и то при особен режим. В останалите случаи е недопостимо това да се случва", категоричен беше проф. Ненов.