България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Съвет от специалист: По-добре евтини нови гуми, отколкото скъпи, но стари

Секретните болтове ни предпазват от евентуалната кражба, припомни автомобилният състезател Румен Дунев

27.10.2017 | 10:50 Редактор: Иван Берберов
Съвет от специалист: По-добре евтини нови гуми, отколкото скъпи, но стари

Една от темите, които преди всяка зима се връщат, е смяната на летните автомобилни гуми със зимни. По високите места и проходите вече има снежна покривка. 

По закон минималната височина на грайфера на зимните гуми е 4 милиметра. Препоръчително е да се използват нови гуми, тъй като каучукът е с доста по-добро сцепление. Гумите втора употреба влизат от чужбина, където са износени и са доказали, че не са годни за пътя, обясни автомобилният състезател Румен Дунев пред Bulgaria ON AIR. 

"За предпочитане е да се купят нови гуми, макар и от по-нисък клас, отколкото скъпи, но остарели. След като се монтират, трябва да се доведат до необходимото налягане, за да имат нужното сцепление. В противен случай гумата се "изяжда", отбеляза още той. 

Според него всесезонните гуми са подходящи за страни, в които температурите целогодишно са високи, но не и за нашите климатични условия. И напомни, че ако сложим нови гуми, то задължително трябва да използваме и секретни болтове, за да предотвратим кражбата им.


1
0 rate up comment rate down comment 0
Mihail Slavchev
преди 6 години
Това да се спира с двигателя, а не със спирачките е пълна дивотия останала от 60-те години на миналия век. При коли с предно предаване това си е 100 % завъртане, освен ако нямат много агресивна ESP. Дори производители на пълноприводни автомобили като Ленд Роувър съветват при коли оборудвани с ABS на хлъзгав терен да се използват спирачките, а не двигателя.Относно новите и евтини зимни гуми - тестовете на ADAC, AMS, *** Bild и др. показват, че резултатите са отчайващи. Някои зимни китайчета са по-зле на сняг и лед от среден клас летни гуми....Така, че темата е много противоречива... Сигнализирай за неуместен коментар