fallback

Лято 2017 в туризма: София е пълна, морето е празно

Най-голямата заетост по морето това лято няма да надхвърли 57%, посочи Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма

28.06.2017 | 08:36 Автор: Мария Аладжова

10% ръст спрямо миналата година отчитат от туристическия бранш до момента. Това покачване на интереса към България като туристическа дестинация обаче идва предимно от посещенията в София, благодарение на нискотарифните полети към столицата. София е пълна, но морето е празно и при него няма големи ръстове, посочи в "България сутрин" по Bulgaria ON AIR Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

По негови изчисления най-голямата заетост по морето това лято няма да надхвърли 57%. А причината - липсата на анализ на негативните тенденции, които вредят на имиджа на България като туристическа дестинация.

По темата говори и ПР експертът Максим Бехар, който бе категоричен - у нас липсва национален брандинг и това неминуемо се отразява на качеството на предлагания продукт. 

"Рекламата, която България прави е равна на нула в момента - не става въпрос само за брошура. Продължава да няма бандинг на държавата. България продължава да няма лого. Основната грешка е, че България изобщо нямаше никаква промоция... В България трябва да се показват хората и това, което имаме, но трябва да го правим проактивно", посочи Бехар.

Той апелира за създаване на контролен орган от представители на рекламния бизнес, ПР експерти, представители на туристическия бранш, лекари и прочие веднага след края на сезона. 

Що се отнася до завишените цени на медицинските услуги по морето, ПР експертът поясни - там, където има ценоразпис, се плащат и данъци. А в други държави същите услуги струват в пъти повече, посочи още той. 

Пълният разговор - във видеото!

fallback
Още от България сутрин
fallback