България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Астрофизици: Откритието на НАСА не е изненада, а естествен ход напред

Оттук нататък ще е нормално да се наблюдават земеподобни планети, коментираха Александър Куртенков и Даниела Бонева пред Bulgaria ON AIR

23.02.2017 | 07:55 Редактор: Луиза Божинова
Астрофизици: Откритието на НАСА не е изненада, а естествен ход напред

НАСА откри 7 земеподобни планети, на които е възможно да има условия за живот. Три от планетите са в т. нар "обитаема зона".

Откритието въобще не е изненада, това е естественият ход напред, коментираха астрофизиците от Института за космически изследвания към БАН Александър Куртенков и Даниела Бонева в предаването "България сутрин".

Куртенков посочи, че когато говорим за изследване на екзопланети, въпросът е с какъв темп се развива техниката, така че да може да се откриват все по-малки обекти.

"Това, което е интересно в случая е, че оттук нататък ще е нормално да се откриват земеподобни планети. Досега това беше на границата на възможностите ни с досегашните инструменти", каза той в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.

"С откритието на тези нови 7 планети можем да разберем как се е образувала и нашата. Това откритие е важно за научния свят в астрономията и астрофизиката", обясни Бонева.

Александър Куртенков поясни, че въпросът за колонизирането е много по-технически, а астрономията се занимава с това да изследва физиката на космическите обекти чрез наблюдения.

Астрофизиците коментираха и поисканата оставка на доц. Лъчезар Филипов от 67 студенти и докторанти. Куртенков е на мнение, че чрез медийните си изказвания Филипов компроментира имиджа на БАН.

Целия разговор вижте във видеото: