България сутрин

Всеки делник от 6:30 часа
още

Добрата реклама - скъпоструваща или с правилно послание

Коментар по темата в "България сутрин" от пиар експерта Любомир Аламанов и председателя на БДВО Радина Ралчева

09.12.2016 | 07:58 Редактор: Тодор Петров
Добрата реклама - скъпоструваща или с правилно послание

Полска реклама трогна до сълзи зрители от цял свят. В нея се разказва за дядо, който решава да учи английски, за да комуникира със своето внуче в чужбина. Пиар експертът Любомир Аламанов посочи в "България сутрин", че има вълна от клипове със семейства, които се опитват да се съберат и отчете, че този проблем явно не е само в България.

"Една такава реклама струва доста пари. Крайният резултат е продукт на огромен екип, който работи много дълго време. Малък пазар сме, но постепенно тук се снимат подобни клипове", коментира Аламанов в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той подчерта, че основното нещо е вниманието да не се прекали. "Коледа не е само да се напазари. Тя е уют и нещо близко до хората. Не може да бъде комерсиализирана на 100%, защото може да се получи обратен ефект", обясни гостът на телевизията.

Председателят на БДВО (Българско дружество за връзки с обществеността) Радина Ралчева е категорична, че е невъзможно да не сме под въздействието на рекламите.

"Неслучайно много брандове създават специални реклами около Коледа. Има тенденция те да бъдат емоционални, да ни говорят за духа на празника и за това, че трябва да сме заедно", поясни тя и добави, че лошият продукт може да стане популярен с добра реклама, но не за дълъг период.

Според нея има генерален проблем с посланията в рекламите на българския пазар и дори могат да бъдат изучавани в учебниците в категорията "Как не се прави". 

"Правенето на добри реклами не е само въпрос на пари. То е въпрос също на идея и дори на добър вкус", уточни председателят на БДВО в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.

Любомир Аламанов допълни, че продуктът е важен, но е от голямо значение комуникацията и тя да бъде насочена към правилната публика. "Всички брандове вече слушат социалните медии. Има размисъл и развитие, което е най-доброто", посочи експертът.