България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Jump Math - алтернативната и разбираема математика

Експерти от Института за прогресивно образование разясниха новата методика пред Bulgaria ON AIR

07.12.2016 | 07:54 Редактор: Тодор Петров
Jump Math - алтернативната и разбираема математика

Jump Math е алтернатива на традиционното обучение по математика, която навлиза все повече в българското образование. Методът позволява да се развият математически умения във всяко дете. Придава динамика на учебния час, гарантира разбиране на материала, а децата получават подкрепа във всеки един момент.

Това разясниха в "България сутрин" Йоана Маринова, Олга Нинова-Траянова и Лилия Борисова от Института за прогресивно образование, който въвежда алтернативната система у нас.

"Учениците по Jump Math имат предимство. НБУ направи изследване за нагласата към матетматика и тo показа, че децата, които изучават Jump Math имат по-ниска тревожност и действат с повече самочувствие", посочи Йоана Маринова, която е изпълнителен директор на Института за прогресивно образование.

Тя е на мнение, че образoвателната система е сериозно закостеняла и трябва да стане обществен приоритет. "Нашето отношение към образователната система, това има нужда от рестарт", каза още Маринова.

Мениджърът по професионално развитие на учители Олга Нинова-Траянова добави, че Jump Math може да се преподава във всяко стандартно училище в задължителна подготовка. По думите й изследванията показват, че няма талант в математиката, а това е нещо, което се развива в децата.

"Имаме над 60 действащи учители в различни форми на обучение в 17 области на България. Jump Math е система, която включва педагогически принципи, учебни материали и квалификация. Обучаваме учителите по време на летния период. Нещо, което отличава Jump Math е, че учителите получават системна подкрепа от нас", обясни гостът на Bulgaria ON AIR.

Лилия Борисова e начален учител, обучен да преподава Jump Math от Института за прогресивно образование. Като предимства на системата тя посочи изключително динамичното протичане на учебния час, разбирането на материала и окуражаването, което получават учениците.

"Има стъпка назад с цел учителят да държи онази нишка на разбиране. Във всеки един момент ученикът отработва задача, така че не просто да остане едно висящо разбиране. Изключително интересна е цялата система на окуражаване и подкрепата във всеки момент. Работим на принципа деца в двойка. Когато едно дете е по-бързо, то получава бонус задачи", каза още Лилия Борисова в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.