След влизането ни в Шенген има ръст на ранните записвания за летния сезон по българското Черноморие. Основните пазари, на които ще се разчита, са Полша, Чехия, Великобритания и Германия.
Георги Дучев - изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели, заяви в студиото на "България сутрин", че ще имаме ръст на туристите, макар и не много голям.
Основно се увеличават туристите от германския пазар
"Записванията започнаха добре, сега има едно плато, браншът се надява в последните месеци да се отпуши. Не може да се каже, че сме загубили германските туристи. Германия е в рецесия, войната звучи, че все едно е до нас... Спадът се компенсира. Има ръст от страна на държавите от Централна Европа и Великобритания", обясни Дучев пред Bulgaria ON AIR.
Ще има ли увеличение на цените на почивките
"Цените ще нараснат минимално. Масово се очаква да има повишение от десетина процента. То е съвсем логично. У нас хотелиерите все още удържат цените да не се увеличат с шокови темпове. Ръстът на оперативните разходи на хотелиерите средно е около и над 20%. Разликата се обира от маржа на печалбата на хотелите", коментира гостът.
Ще има ли кой да обслужва туристите
"С ръста на заплатите хотелиерите опитват да решат проблема с липсата на работна ръка. Все повече намаляват хората, които искат да вършат физически труд. Хора ще има, но при едни ще има повече, при други - по-малко. Добрите хотелиери ще могат да осигурят съответните възнаграждения", смята Дучев.
Той уточни, че проблемът с работните визи за граждани от трети страни е свързан до голяма степен и с липсата на ресурс в администрацията ни.
Иначе търсим кадри от цял свят: Непал, Индия, Египет, Турция, внасяме кадри дори от Германия и Италия. Основно се търсят камериери, сервитьори, готвачи. В много от хотелите работят бригади от турски готвачи, стана ясно още от думите на Дучев.
Кадри трябват не само за хотелите, но и за заведенията, както и фирмите, които обслужват ваканционните апартаменти.
Според госта качеството на българските хотели е много високо и на западноевропейско ниво.
Издишаме в рекламирането ни като дестинация
"Проблемът се корени доста години назад. Новият състав на министерството го заварва. Все още не сме се срещнали с министър Боршош. България няма достатъчно средства за реклама. От друга страна, спорно е колко ефективно се влагат в реклама средствата, които са отделени. Продължаваме да разчитаме на инерцията в туризма", посочи още Дучев.
Толкова добра година в зимния туризъм скоро не сме имали, заключи той.
Снимка: БГНЕС
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Баланит на Зун – упорито възпаление на главичката на пениса
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив организира безплатни прегледи за туберкулоза между 8 и 12 декември
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Теоретично: Животът на Земята може да е възникнал в определени гелоподобни слоеве
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Планът на Тръмп за изкуствения интелект е застрашен от омразата му към зелената енергия
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби
Британско разследване: Путин е наредил отравянето на бившия руски шпионин Сергей Скрипал