България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Родопската теснолинейка е уникална атракция, но не носи печалба и реклама

Възможностите ѝ могат да бъдат използвани пълноценно, смятат Златко Златанов и Васил Тодев

23.01.2024 | 09:32 Редактор: Вяра Димова

Кметовете на осем общини се събраха, за да определят общата визия за туристическото развитие на районите си, които се намират по жп пътя на родопската теснолинейка. Идеята е на депутата от "Продължаваме промяната - Демократична България" Васил Тодев

"Срещата е част от дълъг процес, в рамките на който се опитваме да полагаме усилия родопската теснолинейка, която е уникална, да бъде развита така, че да се използва и потенциала на този район. Нашата задача е да намерим пътя, по който възможностите да бъдат използвани по-пълноценно", уточни Тодев в студиото на "България сутрин".

Ползи от развитието на теснолинейката вижда и председателят на Сдружението хотелиерите и ресторантьорите във Велинград Златко Златанов.

"Доколкото разбрах вчера от всички гости на съвещанието, нещата са много сложни и се стига до липса на пари, кадри. БДЖ нямат кадри, ситуацията им е тежка. Във Велинград предстои голямо събитие - най-голямата туристическа реклама за 2024 г. за България. Ще празнуваме 15 години СПА столица на Балканите, където в предварителни разговори с нашия министър и с Мария Габриел искаме да поканим целия дипломатически корпус, всички министри, които да превозим до Велинград от Септември с теснолинейката. Ще бъде атрактивно, но ситуацията е тежка", коментира Златанов в ефира на Bulgaria ON AIR.

Години наред поддръжката и развитието на теснолинейката е неглижирано, стана ясно от думите на Тодев, който допълни, че атракцията не носи директна печалба и за да съществува, тя трябва да се субсидира.

"През годините винаги сме мислили за това дали въобще ще оцелее, а би трябвало да мислим как да я развием, че да излезем от ситуацията на постоянен финансов недостатък. Възможностите минават през това да имаме дълъг хоризонт, в рамките на който да планираме нейното развитие. Имахме поредица от срещи и с министър Гвоздейков, и със зам.-министър Минчев. Получихме ангажимент от тях, че още тази година ще бъдат направени необходимите действия, за да гарантираме поне наличието на достатъчен брой локомотиви за предстоящия летен сезон", обяви депутатът.

По негови думи поддръжката на локомотивите е трудна, тъй като те са на почти 60 години. Трудно се оказва и намирането на хора, които да работят в теснолинейката.

"Не бива да забравяме, че основната ѝ функция е транспортна. Това е планински район, в който има десетки малки села, които разчитат основно на нея като обществен транспорт. От друга страна, през последните 5 години теснолинейката бива разпозната и като туристическа атракция", напомни още Тодев и допълни, че ангажиментът за развитието ѝ е многостранен.

Гледайте целия разговор във видеото.

Снимка: БГНЕС


5
3 rate up comment rate down comment 1
Боли ме шнура
преди 3 месеца
Балканска СПА столица, фалирал град, същото безидейно, хаотично, грозно строителство като на морето, а и градът си е грозен. Сигнализирай за неуместен коментар
4
4 rate up comment rate down comment 0
Nik
преди 3 месеца
Нищо не се прави в тая държава. Само се руши и закрива. Сигнализирай за неуместен коментар
3
3 rate up comment rate down comment 1
зизо
преди 3 месеца
ако теснолинейката ни свърже с Драма и Кавала ще излезе на печалба, Сигнализирай за неуместен коментар
2
7 rate up comment rate down comment 1
Заинтересован
преди 3 месеца
След спирането на автобусите влака остана единствено превозно средство,трябва да остане и да се запази ,защото е кощунство нещо съградено преди толкова години и с такива усилия да се затрие. Сигнализирай за неуместен коментар
1
12 rate up comment rate down comment 0
Рейл
преди 3 месеца
Товарните превози бяха закрити в полза на автотранспортни фирми. От какво да печели ? На местно ниво години наред се работи за унищожаване на теснолинейката. Сигнализирай за неуместен коментар