fallback

Какви са причините за тежката катастрофа на "Тракия"?

Трябва да положим усилия, за да направим най-добрите анализи, коментира Крум Дончев

14.07.2020 | 08:18 Автор: Юлия Христова

Тежка катастрофа с жертви и ранени на магистрала "Тракия". В късния неделен следобед ТИР къса мантинелата, навлиза в насрещното, удря пет коли и се запалва. Сред ранените е и 3-годишно дете, което е с опасност за живота.

Трябва да положим усилия, за да направим най-добрите анализи. Говорихме още преди три години за нов законопроект за децентрализация, с който общините да могат да инсталират камери, за да се засили контролът. Това каза за "България сутирн" автомобилният състезател Крум Дончев.

По думите му 40-тонен автомобил, със скорост от 90 км/ч, не може да бъде спрян дори от нова матинела или бетонни постаменти. Възможността за подобен инцидент съществува постоянно. 

"Причините за него може да са разнородни - от спукване на гума, през заспиване на водача, до засичане от друг водач. България е ключова държава за транзита. Коридорите, през които преминават водачите, трябва да са приоритет за държавата, за да е безпроблемен трафикът и стокообменът. Липсата на приоритет и познания е основен проблем", кометира той.

Според Димитър Димитров от Камарата на автомобилните препозвачи, многократно са били отправяни апели за засилване на контрола.   "Ако имаше бетонни постаменти, можеше да се възпрепятства преминаване на ТИР-а в другото платно", каза той за Bulgaria ON AIR.

Според него с изграждането на буферни паркинги водачите ще могат да почиват активно, а не непрекъснато да местят камионите и така да се избегнат част от катастрофите.

"Искрено се надявам скоро да не се събираме по подобен повод заради прохода "Петрохан" или Искърското дефиле", допълни Димитров. 

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България сутрин
fallback