България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Коронавирусът няма да събори българския туризъм. Защо не сме популярни в Китай?

Коментар на Лъчезар Динев и Румен Драганов

04.02.2020 | 09:10 Редактор: Ивет Арабова

Появата на новия коронавирус наложи ограничения в световния въздушен трафик. Над 60 държави наложиха забрани за пътувания oт и към Китай. Как ще се отрази това на планираните и евентуално отложени екскурзии до Китай и на многобройните туристи, които идват от азиатската държава?

"Туристите от Китай у нас са изключително малко, тоест това няма да събори българския туризъм. Въпросът е как ние може да изведем ползи", каза в студиото на "България сутрин" Лъчезар Динев от Българо-китайската търговско-промишлена палата.

По думите му историята с коронавируса е леко преекспонирана.

"В туризма най-важна е сигурността. Това сега в Китай е едно гигантско упражнение по гражданска защита. Китай се оказа доста подготвен, виждаме и една малко забавена реакция на правителствата по света", коментира Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

Според него в момента има два бацила - на коронавируса и информационният, който също травмира много хора.

"Има една съпътстваща тревога. Китай ще бъде 1 по защита на населението. Това, което се случва сега, въобще няма да повлияе на развитието на туризма. Всички правителства ще се окажат победители за решенията, които са взели. Имаме динамична дестинация, трябва да се готвим за мутация 4 на грипа, което ще е след няколко години", допълни Драганов в ефира на Bulgaria ON AIR.

Динев изтъкна, че имало обещание за директен полет между България и Китай, но това не се е осъществило.

"Имахме институционална подкрепа, България не е известна в Китай. Трябва реклама. Китай има асиметрична политика за пътувания в чужбина, ние можем да поемем огромни тълпи китайски туристи", категоричен бе Лъчезар Динев.

Драганов обясни, че нямаме политики по отношение на китайските туристи, които са високо бюджетни. Динев пък каза, че китайците търсят голф и ски за почивките си.

"Те знаят, че дестинацията за ски е Франция", категоричен бе той.

"България има може би най-голямата реклама в Китай. В България китайците припознават знаците като техни. Трябва да видим подобието между символиките в Китай и България. И климатично те се чувстват изключително комфортно у нас", разясни Драганов.

Вижте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК