fallback

6% увеличение на туристите у нас, но туроператорите отчитат загуби

Презастрояването на морето влияе много зле на бизнеса, категорични са Румен Драганов и Димитър Попов

24.05.2019 | 08:50 Автор: Бойко Димитров

Броят на туристите у нас се увеличава. Около това мнение в "България сутринсе обединиха Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма и Димитър Попов от Асоциацията нa туристическите агенции. Въпреки това туроператорите се оплакват от слаби резултати, тъй като все повече хора разчитат на нискотарифните авиокомпании и онлайн агенцията за намиране на апартаменти под наем Airbnb за своите почивки.

Драганов бе категоричен, че тази година у нас ще пристигнат малко под 13 милиона туристи, което е с 400 хиляди повече от миналата. Той допълни, че лятото около 560 000 българи ще предпочетат да отидат на море в чужбина, но около 3,5 милиона ще почиват на територията на страната.

"Тази година имаме 6% увеличение на туристите. Нискотарифните компании и Airbnb промениха картата на туризма. Туроператорите отчитат загуби, защото всеки човек сам може да си организира пътуването. Ние ще отчетем малко под 13 милиона туристи - с 400 000 повече от миналата година. Морето обаче стагнира поради застрояването и липсата на активност на хората там. Постоянно слушаме за презастрояване, махане на дюни, лоши условия. Браншът на морето е клекнал, а когато няма реакция, не можем да говорим за развитие на туризма. В България имаме голямо ветрило на цените - от 25 лева на легло до 400 лева. Средната цена за седмица за олинклузив е 219 лева. За сравнение в Турция е 239 лв., в Гърция с 10 лева повече. Имаме около 560 хиляди, които ще отидат лятото на море в Гърция, но 3,5 милиона ще пътуват у нас. Средно 5,4 пъти средно пътуват българите на година", каза Драганов.

Той бе подкрепен и от Димитър Попов, който допълни, че много от хотелите у нас са заплашени от фалит заради презастрояването и свръхкапацитета на легловата база. Това води до сваляне на цените, а по този начин хотелиерите не могат да си покриват разходите.

"Нашите курорти са готови за сезона. Той още е в началото и легловата база не е на пълен капацитет, но това не е проблем. В последните години обаче се забелязва, че работим на свръхкапацитет на легловата база, а това води до фалити, тъй като, за да се запълнят леглата, цените се свалят и хотелиерите не могат да си покрият разходите. България обаче не е само големите градове, Черноморието и ски курортите. Крайно време е да потърсим начин да развием туризма и в другите райони. Има нужда от стратегия за устойчив туризъм, за да привличаме още повече туристи. Когато има свръхпредлагане, няма начин цените да не са конкурентни на съседните държави. По-ниските цени са добри за потребителя, но убийствени за бранша", обясни Попов пред Bulgaria ON AIR.

Вижте повече във видеото!

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

 

fallback
Още от България сутрин
fallback