fallback

Как Wizz Air се справя с конкуренцията

Коментар на Йозев Варади, изпълнителен директор на Wizz Air за телевизия Bloomberg от Лондон

27.05.2015 | 17:52 Автор: Георги Стоянов

Йозев Варади, изпълнителен директор на Wizz Air:

Нашият бизнес е фокусиран върху Централна и Източна Европа. Имаме операции в една дузина страни. Летим по над 400 маршрута от 110 летища.

Още по темата

Нашият растеж беше много балансиран. Имаме растеж на всеки един от пазарите, където оперираме с изключение на Украйна, където може да разберете ситуацията.

Нашият фокус наистина е върху Централна и Източна Европа и страните, до които летим.

Как се справяте с конкуренцията на Ryanair и Easy Jet? Те разширяват операциите си. Интервюирахме изпълнителните им директори, а вчера говорихме с финансовия директор на Ryanair. Как се справяте с предизвикателството, което представляват тези две авиокомпании, които с всеки изминал месец навлизат на нови пазари.

Йозев Варади: Конкуренцията е факт от живота. Потребителите печелят от конкуренцията, защото цените падат.

Всъщност и ние печелим от конкуренцията, защото конкуренцията ни кара да сме внимателни и да подобряваме услугите си всеки ден.

Ние сме ултра евтина авиокомпания, като бизнес модел, и сме изключително фокусирани върху това да предлагаме услугите си на възможно най-ниските цени, които са по-ниски от тези на нашите конкуренти.

И успяваме доста успешно да постигнем това. Това наистина е най-добрата ни защита по отношение на конкуренцията.

Също така това е и най-добрата ни офанзивна тактика, когато говорим за навлизане на нови пазари и развитие на бизнеса.

Докато подобрявате услугите си, успяхте ли вземете част от бизнеса на Ryanair и Easy Jet. Сега предлагате и по-луксозни пътувания, тоест правите пътуването по-приятно, въпреки че цената остава ниска. Следите ли това, което правят Easy Jet и Ryanair, това че хората искат да могат да чекират багажа си по-рано и не са особено във възторг от системата им за разпределение на места.

Йозев Варади: Мисля, че трябва да признаем промяната нагласата на потребителите. Пазарът е различен от това, което беше преди 12 години, когато стартирахме.

Тогава фокусът беше върху създаването на предпоставки за по-лесно пътуване в Източна Европа.

Днес на пазара има много нискобюджетни компании, така че трябва да се представяме по-добре и да караме клиентите да се чувстват удовлетворени, да им позволим да имат, това което искат.

И това имено се опитваме да направим.  Ние сме изключително фокусирани върху това да предоставим най-ниските цени на пазара, защото това все още е най-важният аспект за клиентите, особено в Централна и Източна Европа, където разполагаемите доходи са доста ограничени.

В същото време сега клиентите ни са по-взискателни и именно тези изисквания се опитваме да задоволим.

fallback
fallback