fallback

Airbus достави първия си А350 на Qatar Airways

Коментар на Каролин Конан за телевизия Bloomberg от Тулуза

22.12.2014 | 16:02 Автор: Георги Стоянов

Защо това е толкова важно за Airbus?

Каролин Конан: Добро утро Гай. Аз съм в Тулуза. Това е един много важен ден за Airbus. Пресконференцията започва всеки момент, след което имаме церемонията по предаването на първия А350 на Qatar Airways.

Тази доставка, както знаете, беше забавена. Това трябваше да се случи преди около 10 дни.

Изпълнителният директор на Airbus ни каза, че проблемът е бил незначителен. Изпълнителният директор на Qatar Airways каза, че е бил свързан с оборудването, което трябва да бъде предоставено – малък проблем, който сега е решен и че Qatar Airways е готов да приеме този нов самолет, който трябва да конкурира Boeing 787 Dreamliner.

Още по темата

Той има двигатели на Rolls Royce, които пестят 25% от горивото. Но очевидно в момент, когато цената на петрола е ниска, това може да не се окаже чак толкова голямо предимство.

Въпреки това, изпълнителният директор на Airbus коментира, че който знае, къде може да са цените на петрола, когато част от тези самолети бъдат доставени през 2020 или 2021.

Така че, разбира се, днес е голям ден за Airbus. Те имат поръчка за 80 самолета от Qatar Airways, а общо са им поръчани 778 самолета от 41 различни клиента, включително Japan Airlines и Delta Airlines в САЩ.

Така че приоритетът за изпълнителния директор на Airbus сега е да ускори производството, за да може да извърши тези доставки навреме.

В много отношения досега Airbus предпочете да не парадира с А350. Защото миналият път, когато представиха нов самолет, това беше А380 и те го направиха с фанфари. Беше огромно събитие и всички много се развълнуваха. След това обаче всички много се разочароваха. А380 остава сериозен проблем за Airbus. Това влияе ли на настроението днес в Тулуза?

Каролин Конан: Досега не виждам някакъв ефект върху настроението, но все пак това може леко да вгорчи празненствата, защото в същия ден, когато беше обявено забавянето на доставката на първия А350, както знаете финансовият директор на компанията изрази известни опасения за бъдещето на флагмана А380.

Проблемът за Airbus и за А380 е, че от началото на годината те не са имали нови поръчки.

Разбира се, те все още могат да произвеждат по около 30 самолета на година, тъй като имат поръчки в резерв за над 300 самолета от различни авиокомпании.

Това обаче е достатъчно програмата да е на печалба до 2016 или 2017. Опасенията са за 2018.

Проблемът е в това, ще се наложи ли Airbus да инвестира масивно, за да конструира нови двигатели за А380, които да са по-ефективни.

Когато ти зададе въпроса на изпълнителния директор на Airbus Fabrice Brégier по-рано тази сутрин, той каза, че не бърза да обновява двигателите.

Той разговаря с Rolls Royce, разговаря с доставчици, но неговият приоритет остават новите клиенти. И той беше уверен, че ще намери нови клиенти за А380.

fallback
fallback