Danone инвестира в китайска компания

Имиджът на Mengniu Dairy Co Ltd. беше очернен след смъртта на шест деца, консумирали млечни продукти на компанията.

26.05.2013 | 11:05
Danone инвестира в китайска компания

Китайските компании все повече търсят сделки с известни европейски фирми, за да подобрят имиджа си на световния пазар. Прочутият френски производител на млечни продукти Danone например, инвестира в китайската Mengniu Dairy Co Ltd.

Сухото мляко за бебета, произведено в Китай, няма особено добра репутация на  местния пазар. Серия от замърсители през последните години сериозно засегна продажбите в сектора и това принуда много майки в страната да купуват млека от чужбина.

Компанията Mengniu Dairy беше една от замесените в скандала, при който в млечни продукти бяха намерени примеси на меламин. Шест деца починаха, а хиляди се разболяха след употреба на продуктите.

След сделката с Danone, Mengniu Dairy се надяват да си върнат доверието на потребителите.

„Истинският проблем, пред който ще се изправи Mengniu Dairy е, че специалистите, майките, бабите имат дълга памет и всички си спомнят скандала през 80-те и 90-те години с млякото Nestle,” коментира експертът Дейвид Хай. - Тогава Mengniu Dairy продаваше мляко на прах в Африка, което беше заплаха за здравето на хората. В този смисъл Mengniu ще трябва да работи дълго време, за да си върне доверието”.

Danone ще инвестира над 400 милиона долара в Mengniu. Китай е четвъртият по големина пазар на френската компания след Русия, Франция и Съединените щати. В момента продажбите на киселото мляко в Китай възлизат на 2 милиарда евро годишно. Прогнозите са да скочат двойно през следващите пет години.

Възможно ли е обаче Danone да навреди на собствената си репутация след сделката с китайската компания.
“Трябва да се направят доста проверки, за да стане сигурно, че Mengniu са поели по правилния път или пък ще унищожат собствената си марка. Рискът за Danone определено си струва. До 10-15 години Китай се очаква да се превърне в най-големия потребителски пазар в света”, коментират експерти от компанията.