Съдът потвърди глобата за Blizoo

Компанията е привличала клиенти с нелоялни практики.

23.11.2012 | 12:48
Съдът потвърди глобата за Blizoo

Върховният административен съд потвърди решение на Комисията за защита на конкуренцията  срещу Blizoo Media and Broadband. Комисията постанови през март миналата година, че дружеството нелоялно е привличало клиенти в края на 2010 и началото на 2011 и наложи глоба в размер на над 56 000 лева.

От Blizoo са рекламирали и предлагали коледни бонуси към промоционални пакети: безплатни минути за национални разговори, HD програми за първите шест месеца от договора и еднократно ваучер на определена парична стойност. Антимонополната комисия установи тогава, че бонусите не са предоставяли на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети, поради което счете, че не следва да се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като редуциране на общата стойност на услугата.

По отношение на ваучерите, които операторът е предлагал с всеки нов договор, комисията сметна, че тази практика е била в състояние да повлияе на потребителското поведение и да насочи търсенето към предлаганите от Blizoo услуги. Комисията определи промотирането преди близо две години на услугите на компанията като нелоялно привличане на клиенти.