Автомобилният пазар в Европа се е сринал със 7% през март, достигайки най-ниските си стойности от 1998, съобщава Асоциацията на европейските автопроизводители (ACEA). Най-осезаемо графиката е паднала в Италия, където през миналия месец са били продадени 26.7% по-малко автомобили, в сравнение със същия период на 2011.
На второ място в анти класацията е Франция, където продажбите са рухнали с 23.2%.
Въпреки че според статистиката март е най-силният месец за автомобилния сектор в Европа, през тази година той е шестият подред на спадащи продажби.
Анализът показва, че италианските и френските производители страдат най-много на домашните си пазари. Доставките на Fiat са намалели с 26%, на PSA Peugeot Citroen с 19%, а на Renault с 21%.
Покачване, макар и малко, се е усетило в Германия и Великобритания, съответно с 3.4% и 1.8%. Германските компании Volkswagen, BMW и Daimler са отчели ръст в продажбите от 1.3%, 3.1% и 4.3%.
Данните са от 27 европейски страни.