Ако дроните са новата технология, то дирижаблите са позабравена такава. Това коментира журналистът на Bulgaria ON AIR Красимир Кирев в Денят ON AIR с водещ Веселин Дремджиев. По думите му транспортът с дирижабли приключи на 6 май 1937г., когато огромният дирижабъл на германските въздухоплаване Hindenburg се възпламени.
"Една германска компания, базирана във Фридрихшафен, разположен до Boden See в момента се опитва да възроди полетите с дирижабли - има три, но те са в процес на строителство." - поясни Кирев.
Дирижаблите, които се изграждат в момента са много по-сигурни от предишните, посочи Кирев. По думите му балонът е изграден от материали, които се използват при изработването на космически костюми.
"Те са много лесно маневрени и управлявани, няма я тази механика - всичко е само електронно. Излитането и кацането, което наподобява хеликоптер се прави с голяма прецизност." - обясни Кирев.
Много ентусиасти пътуват от цял свят, предимно германци, както и 20% швейцарци, посочи Кирев. По думите му една от причините е да се предложи брак.
/Снимка: Архив/