Денят ON AIR

Всеки делник от 19:15 часа
още

Борис Бонев: Ще спрат ли шофьорите в градския транспорт да пушат с тези 300 лв.?

"Нашите предложения за решаване на проблема сме ги дали много отдавна", каза лидерът на "Спаси София"

19.05.2025 | 20:40 Редактор:

Градски транспорт в София тръгва след 6 дни блокади. До това решение на синдикати и работници се стигна, след като държавата отпусна 15 млн. лева за четирите общински транспортни дружества. 

"Не съм човек, който сяда по столчетата на Борисов, аз съм този, който постоянно рита неговото вече 15 години. Като това ще продължи. Нашите предложения за решаване на проблема сме ги дали много отдавна. Икономическото ръководство, което си назначи ръководствата на транспортните дружества, без конкурс, мнозинството, което си гласува каквото падне и когато му падне, не допуска да се направи необходимата реформа. Това, което се случи днес, допълнително потвърждава тази теза", каза общинският съветник и лидер на "Спаси София" Борис Бонев в студиото на "Денят ON AIR".

По думите му хората са станали свидетели на "циркаджийско изпълнение" и на театър.

Раздават ли се "пари на калпак"

"ГЕРБ и БСП създадоха кризата чрез техните представители в синдикалните организации, а сега излизат като тези, които решават проблема. Трима общински съветници са синдикални членове и лидери, един от които е председател на транспортните синдикати към КТ "Подкрепа". Има ли човек, който е с акъла си в тази държава, да не му е ясно, че това беше направено с цел да има атака срещу управлението на Столичната община, като това се гарнира с искане за оставка на кмета от Ричард Алибегов", допълни Бонев в ефира на Bulgaria ON AIR.

Според него ГЕРБ ще изберат "300 лв. на калпак" и без реформи.

"Счетоводителите, които ги изчислихме, че са 69 в четирите дружества, ще получават също толкова увеличение, колкото онези хора, които по цял ден са на улицата, карат тези превозни средства в трафик, стрес. Нашето предложение може да бъде обобщено така: пари срещу реформи. Днес предложихме стачката да бъде прекратена за 10 дни, в рамките на тези 10 дни четирите стълба на управление на транспорта - кмет, Общински съвет, синдикатите и управителите на дружествата да седнем и да се разберем колко ще са увеличенията, с колко ще се съкрати администрацията, ще се сливат ли и как ще се сливат дружествата", подчерта общинският съветник.

Най-мащабната програма за модернизация на градския транспорт

Той настоява да разбере какво подобрение в услугата ще получат и пътниците след увеличението на заплатите.

"Ще спрат ли шофьорите да пушат? Ще спрат ли да говорят по телефона, ще отварят ли рампата, за да се качват трудноподвижните хора, ще се държат ли любезно с пътниците? Поне това. По наше време се прие най-мащабната програма за модернизация на градския транспорт. Тези, които определят политиката на Столичната община в транспорта, бюджета на транспорта, ръководствата на дружествата, е Столичният общински съвет, в който ние нямаме мнозинство. Тези ръководства бяха избрани от ГЕРБ, БСП, ИТН, Карлос Контрера и отцепници от "Възраждане", коментира още Бонев.

Лидерът на "Спаси София" е категоричен, че няма как да се раздават "пари на калпак".

"Този проект за икономическа рамка, който днес случайно беше представен от ГЕРБ и БСП, започва със 70 млн. лв. дефицит. Това в момента е закърпване на положението, защото тези пари, които Теменужка Петкова рязко ги намери, не са гарантирани. Шокиращо е финансов министър да е толкова неграмотен. Тя обясняваше, че пари няма, държавният бюджет го приеха преди един месец, но изведнъж се появиха нови 15 млн. лв. От кое перо ги взе тя, за да ги даде на София", попита Бонев.

Той поясни, че при желание от страна на зам.-кмета по финансите могат да бъдат изплатени част от дължимите пари на сметоизвозващите фирми, за да не се стигне до спиране на дейността.

Гледайте целия разговор във видеото.