Терминът "системен нарушител" трябва да се въведе в Закона за движение по пътищата, защото участниците в движението, които повтарят ежедневно нарушенията си, се разглеждат еднакво с онези, които извършват по-незначителни или инцидентни нарушения. Това заяви Георги Гълъбов - член на Института за пътна безопасност, съобщава "Дарик".
По данни на МВР само за изминалия месец януари е имало 476 тежки катастрофи и 17 000 нарушения. Това е в пъти повече от януари миналата година. Едно от предложенията за промяна на действащия закон за движение е той да бъде разделен на три отделни: За движение по пътищата, за пътните превозни средства и закон за водачите на моторни превозни средства.
Над 11 български институции отговарят за спазването на Закона за движение по пътищата. И тъй като си споделят вината, си споделят и задълженията, което води до хаос и що се отнася до пътищата - до човешки жертви. Това обясниха от Института за пътна безопасност на обществено обсъждане. Едно от предложенията за промяна на Закона за движение е въвеждането на "системен нарушител".
"Ежегодно губим близо 700 души, между тях и деца, това е по двама души на ден. Губим ги без да сме във война. На всеки се случва да наруши закона или правилника, всеки може да се озове в такава ситуация. Ако държавата хвърля всичките си усилия в това да спре всяко нарушение и да обхване целия този сектор, това ще бъде тотален провал", разсъждава Гроздан Караджов - член на Института.
Кой е този, който пречи на всички усилия за намаляване на жертвите и за безопасното движение по пътищата? Това е системният нарушител според Караджов.
"Предлагаме да бъде излекуван този недъг на досегашната ни уредба и да се въведе, че във всеки един случай, в който нарушител, който в разстоянието на една година от влизането в сила на наказателното му постановление, извърши три, каквито и да е, нарушения, то този нарушител да бъде третиран като системен нарушител. И към него да се прилагат по-строги наказания и да му се отнема свидетелството за правоуправление", обясни още Караджов.
Що се отнася до разделението на Закона за движение на три отделни - професорът по административно право Димитър Костов е скептичен. "Три закона, които имат еднакъв обект на въздействие и регулиране на обществени отношения. Ние имаме и Закон за пътищата. Колко стават, ако ги преброим", запита юристът и допълни, че подкрепя идеята да се кодифицират нещата.
Той напомни, че Законът за движение за пътищата е свързан с правото на защита на гражданите, записано в Конституцията.
За протокола след оставката: Шестият вот на недоверие към кабинета беше неуспешен
На колко войни сложи край Тръмп?
Новият график за движение на влаковете влиза в сила от неделя
Желязков обяви: Правителството подава оставка
Луличка – източник на алкалоиди, използва се като жлъчегонно и стомашни неразположения
Хапваме фъстъци за по-добра памет и концентрация
Бутилираната вода не е по-безопасна от чешмяната
Лицево окосмяване при жените – причини и възможни решения
Физици за първи път откриха рядка ядрена реакция, включваща слънчево неутрино
Светещ сензор открива увреждане на ДНК в реално време
Демонстрираха технологии за предаване на слънчева енергия до Земята
Определени са единадесет цели за човешките мисии на НАСА до Марс: Ето коя е ключовата
Открит урок за екипната работа на кучета и полицаи ще се проведе във Варна
Желязков подаде оставката на кабинета (ВИДЕО)
МРРБ каза какво бави плащанията за важните проекти на Варна
Гласуват шестия вот на недоверие срещу кабинета Росен Желязков (НА ЖИВО)
Премиерът Росен Желязков подаде оставка
ЕК дава България на съд заради обществените поръчки в частните болници
Остава ли в миналото 13-тата работна заплата?
Урсула фон дер Лайен оглави класацията на Forbes за най-влиятелните жени в света