Социалистите поискаха оставката на шефа на АПИ Лазар Лазаров

Според министър Павлова всичко е една грозна манипулация и опит за дискредитиране на името на Агенцията и на МРРБ

09.06.2016 | 14:32 Редактор: Ирина Георгиева
Социалистите поискаха оставката на шефа на АПИ Лазар Лазаров

БСП сезира главния прокурор за начина, по който Агенция "Пътна инфраструктура" е харчила средства за пътни ремонти. Социалистите поискаха и оставката на шефа й Лазар Лазаров.   

Червените изнесоха данни, според които една фирма - "Агромах", печели ударно обществени поръчки за ремонти по републиканската пътна мрежа. Агенцията пък е дала 50 млн. лв. за укрепване на почви и канавки край магистрала "Марица".   

"ГЕРБ обещаха, че ще демонтират модела "КОЙ", но не само не го демонтираха, а го надградиха. Щяха да разградят обръчите от фирми, но изградиха свои", каза соцдепутатът Жельо Бойчев. Той даде за пример пловдивската фирма "Агромах".   

За по-малко от две години тя печели ударно обществени поръчки за 293,8 млн. лв. Техен поръчител е регионалното министерство и в частност АПИ, обясни Бойчев, цитирайки отговор на парламентарно питане от регионалния министър Лиляна Павлова.   

Към тази сума не били прибавени средствата за довършване на автомагистрала "Марица", "Струма" и парите, отпуснати без обществена поръчка за рехабилитация на магистралите "Хемус" и "Тракия".   

"Така равносметката стана няколкостотин милиона", каза Бойчев. Той попита и дали Лазар Лазаров е присъствал на работни срещи при строежа на "Марица" във времето, когато не е бил директор на АПИ.   

Кирил Добрев обясни, че стигнали до стряскащите данни след арестите в ДАИ през март. Тогава те попитали Лиляна Павлова, а тя прехвърлила въпроса към Лазаров, ще бъдат ли довършени проектите на кабинета. Шефът на АПИ върнал отговор, пълен с линкове и указания.   

"За десетгодишната си практика като депутат по-нагъл отговор не бях виждал. Той ми отговори с линкове, с които аз да си събирам и умножавам колко пари е дала Агенцията за пътища", каза Добрев.   

Той обясни, че заедно с Бойчев са отделили три месеца, за да направят изчисленията. Така стигнали до това, че само от бюджета на АПИ  "Агромах" е взела 300 милиона лева, от подизпълнители чрез заобикаляне на поръчки -200 милиона. "Няма да коментирам общините, защото това е цяла бездна", каза Добрев. 

Тази фирма има уникална успеваемост с обществените поръчки - около 87%, стана ясно още от проверката на социалистите. "Толкова й е натоварена програмата, че за изминалите две години всяка седмица е печелила по една обществена поръчка, а в напрегнатите седмици по две", каза Добрев.   

Той разясни, че АПИ е дала 50 млн. лв. към търга за "Марица", който е за 150 млн. лв. за укрепване на почви и канавки. Сумата за канавките трябвало да бъде усвоена за 30 дни.

Същевременно министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова определи обвиненията на БСП за злоупотреби с обществени поръчки в АПИ като опит за опетняване на МРРБ и на агенцията и отрече да са верни.

"Очевидно предизборната президентска кампания на БСП започна отрано и за съжаление започна по стария познат начин с опит за омаскаряване и опетняване правителството на ГЕРБ и за дискредитиране на министерството и на пътната агенция. Тези опити за дискредитация и опетняване по този грозен начин са нeприeмливи за мен, особено когато трябва да говорим само с факти и аргументи", заяви регионалният министър по време на посещението си в Астана, Казахстан, предаде "Фокус".

"Моят отговор на парламентарния въпрос, който беше отправен до мен, е, че именно с цел прозрачност и с цел изчерпателност сме дали детайлен линк с информация към всяка една обществена поръчка, към всеки един сключен договор към Пътната агенция, защото те са публични и прозрачни. По-голямата част от тях са финансирани с европейски средства. Тези договори са били проверявани от националните одитиращи и проверяващи институции. Тези договори и процедурите, по които са сключени, и са били обект на одит и на европейски одитни звена. Ние сме отворени още веднъж да бъдат проверени. АПИ и Министерството на регионалното развитие продължаваме да работим с максимални усилия с всички налични европейски фондове да изградим пътната мрежа, да ремонтираме. Очевидно това не се харесва на опозицията, а ние в крайна сметка работим за подобряването на пътната инфраструктура", поясни тя.

Според нея всичко е една грозна манипулация и опит за дискредитиране на името на Агенцията и на МРРБ.

Четете още новини в Dnes.bg