В платформата на Helpbook.info получихме сигнал от Кърджали по интересен казус, изпратен до Комисия за енергийно и водно регулиране по повод неправомерно начисляване на разходи за „обща вода“.
Ето какво пише в самия сигнал: „В блока има 8 апартамента, като постоянно обитавани са само два, включително моят. В останалите апартаменти собствениците и техните семейства пребивават епизодично – идват за различни периоди от време, от няколко дни до няколко месеца.
Проблемът е следният:
• В сградата НЯМА ОБЩА ВОДА и няма общо водомерно отклонение за „обща вода“ – липсва общ кран, чешма или друго съоръжение, което да изразходва вода за общи нужди.
• Въпреки това, на практика разходът за „обща вода“ почти изцяло се разпределя само между двата постоянно обитавани апартамента.
• При разговор по телефон със служител на ВиК ми беше казано, че те не са полицаи и не могат да издирват отсъстващи собственици, за да начисляват реалното потребление на временните обитатели.
• Това води до ситуация, в която аз заплащам не само собственото си потребление, но и разликите, възникващи от факта, че останалите апартаменти не отчитат и не заплащат реалното си потребление.
Считам, че тази практика е несправедлива, дискриминационна и в нарушение на правата ми като потребител.
На основание Закона за защита на потребителите и Наредба № 4 за условията и реда за присъединяване на потребителите към водоснабдителните и канализационните системи, моля:
• Да бъде извършена проверка на начисляването на т.нар. „обща вода“ в нашия блок.
• Да бъдат дадени предписания на ВиК оператора и/или управителя на етажната собственост за законосъобразно и справедливо разпределяне на общата вода между всички апартаменти.
• Да се предприемат мерки за защита на правата ми като потребител, за да не бъда ощетявана.
Към жалбата прилагам копия на фактури за вода, от която е видно, че „общата вода“ е начислявана почти изцяло върху постоянно обитаваните апартаменти. Очаквам Вашия отговор и предприети действия в рамките на законово установения срок.“
С останалите сигнали можете да се запознаете в платформата на Helpbook.info, където можете да подадете оплакване към отговорните институции, които да предприемат действия по решаване на проблема и да бъдете уведомени писмено за предприетите мерки.
Снимка: Helpbook
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Кадър на деня за 5 декември
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
Гръцкият парламент одобри покупката на ракетни системи за 650 млн. евро от Израел