Сигнал от Кърджали: Неправомерно ни начисляват разходи за "обща вода"

Потърпевши писаха в платформата ни Helpbook.info

06.09.2025 • 01:30 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
Към жалбата прилагат копия на фактури за вода.
Към жалбата прилагат копия на фактури за вода.

В платформата на Helpbook.info получихме сигнал от Кърджали по интересен казус, изпратен до Комисия за енергийно и водно регулиране по повод неправомерно начисляване на разходи за „обща вода“.

Ето какво пише в самия сигнал: „В блока има 8 апартамента, като постоянно обитавани са само два, включително моят. В останалите апартаменти собствениците и техните семейства пребивават епизодично – идват за различни периоди от време, от няколко дни до няколко месеца.

Проблемът е следният:

• В сградата НЯМА ОБЩА ВОДА и няма общо водомерно отклонение за „обща вода“ – липсва общ кран, чешма или друго съоръжение, което да изразходва вода за общи нужди.
• Въпреки това, на практика разходът за „обща вода“ почти изцяло се разпределя само между двата постоянно обитавани апартамента.
• При разговор по телефон със служител на ВиК ми беше казано, че те не са полицаи и не могат да издирват отсъстващи собственици, за да начисляват реалното потребление на временните обитатели.
• Това води до ситуация, в която аз заплащам не само собственото си потребление, но и разликите, възникващи от факта, че останалите апартаменти не отчитат и не заплащат реалното си потребление.

Считам, че тази практика е несправедлива, дискриминационна и в нарушение на правата ми като потребител.

На основание Закона за защита на потребителите и Наредба № 4 за условията и реда за присъединяване на потребителите към водоснабдителните и канализационните системи, моля:

• Да бъде извършена проверка на начисляването на т.нар. „обща вода“ в нашия блок.
• Да бъдат дадени предписания на ВиК оператора и/или управителя на етажната собственост за законосъобразно и справедливо разпределяне на общата вода между всички апартаменти.
• Да се предприемат мерки за защита на правата ми като потребител, за да не бъда ощетявана.

Към жалбата прилагам копия на фактури за вода, от която е видно, че „общата вода“ е начислявана почти изцяло върху постоянно обитаваните апартаменти. Очаквам Вашия отговор и предприети действия в рамките на законово установения срок.“

С останалите сигнали можете да се запознаете в платформата на Helpbook.info, където можете да подадете оплакване към отговорните институции, които да предприемат действия по решаване на проблема и да бъдете уведомени писмено за предприетите мерки.

Снимка: Helpbook


България виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички