Градският транспорт не е привилегия – той е социална необходимост. Това заяви Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики във Facebook.
"Днес в София нямаме градски транспорт. Автобусите не се движат, хората не могат да стигнат до работа, до лекар, до училище. Това не е просто стачка – това е последствие. Последствие от дългогодишно неглижиране, но и тежко разминаване между заявки за реформи и реални действия от тези, които доскоро управляваха транспорта на София, но накрая се спасиха от отговорност, като блокираха София", пише Русинова.
Тя е категорична, че общественият транспорт е социална услуга.
"Той не е лукс, не е политически трофей, не е инструмент за пропаганда. Хората се нуждаят от него ежедневно. И затова не можем да приемем като нормално, когато служителите, които осигуряват тази услуга, биват наричани "рекетьори" и обвинявани в "терор". Това е обидно, безотговорно и показва дълбоко неразбиране на проблема", казва още Русинова.
Ето какво още написа Русинова:
European Center for Transport Policies още преди година предупреди, че се задава момент, в който градският транспорт на София може да спре. Не защото искаме да всяваме страх, а защото проблемите бяха видими – за всеки, който има очи да види и разум да слуша. Днес това предупреждение вече е факт. Защото нямаше кой да чуе. Защото тези, които имаха властта, бягаха от отговорност и замазваха истината с лозунги и картинки във Facebook.
В последната година хората от организацията "Спаси София" не просто управляваха транспорта на София. Те се изживяваха като непогрешими – и всяка критика към тях се посрещаше с агресия и лични нападки. Самата аз бях многократно обект на обидни квалификации и манипулативни внушения, само защото имах смелостта да говоря открито.
Днес, в момент на сериозна криза, същите тези хора не подават ръка, не търсят решение. Те сочат с пръст. Обвиняват. Наричат стачката "извиване на ръце", удобно премълчавайки, че тъкмо те имаха възможността да направят нужните реформи. Но не го направиха. И днес, когато градът буквално е блокиран, те отново избират ролята на коментатори отстрани.
Въпросът е прост: коя отговорна политическа сила, в момент на напрежение, избира да го задълбочава? Коя политическа сила с претенции за управление, вместо да търси диалог, избира да налива масло в огъня?
Време е за отговорност. Не за лозунги. Не за самохвалство. А за честен разговор и сериозни решения. Няма да ги видим от политическите дезертьори от "Спаси София", но е време всички отговорни политици заедно да намерят решенията за града.
Не можем повече да си позволим градският транспорт да бъде заложник на безотговорност, безразличие и политическо его.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Най-високият хотел в света отвори врати в Дубай, подобрявайки рекорда случайно
Как Русия успява да покрива човешките си загуби на фронта с нови войници
Столична община планира най-мащабната подмяна на публичния транспорт от 15 години
Meta отлага пускането на очилата за смесена реалност Phoenix за 2027 г.