За да реализираме визия нула жертви при пътнотранспортни произшествия са необходими съвместни усилия – на институциите, пряко ангажирани с пътната безопасност, неправителствения сектор, медиите и обществеността. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова в Пловдив по време на 10-та юбилейна конференция "Визия 0 – нула жертви при пътнотранспортни произшествия".
"МРРБ преглежда задълбочено и актуализира нормативната уредба, необходима за гарантиране на пътната безопасност" подчерта тя и увери, че Агенция "Пътна инфраструктура" полага усилия за осигуряване на условия по републиканската пътна инфраструктура. Намаляването на жертвите по пътищата изисква постоянна работа, а общите комуникационни и мотивиращи кампании, напомнящи за важността на темата, са също важна част по пътя към постигане на целите. Статистиката показва, че пътнотранспортните произшествия са заради неспазване на правилата за движение по пътищата", каза още министърът в приветствието си към участниците.
Преди това пред медии тя съобщи, че скоро се очаква да бъде издадено разрешение за строеж на Югоизточния обход на Пловдив. Строителните дейности ще започнат след обнародването му в Държавен вестник.
"Служебният кабинет внесе изменения в Закона за движение по пътищата, с които се дефинира средната скорост. Надграждаме информационната система, като ангажимент на МРРБ е тя да бъде готова за правоприлагане на средна скорост до края годината", обясни регионалният министър.
Коритарова уточни, че реалното засичане ще започне, когато бъдат приети и обнародвани промените в Закона за пътищата, тъй като това е основата, на база на която камерите ще могат да правоприлагат средна скорост. Към момента те се сертифицират.
Следващата година не се очакват промени в цената на винетните такси, информира още тя.
"Догодина се обмисля технико-икономически анализ, който да докаже необходимостта дали да се премине към изпълнението на трета лента или да се помисли за по-дългосрочно решение като дублиращо трасе на магистрала "Тракия" между Пловдив и София", заяви министър Коритарова.
"Анализът ще покаже колко ще струва строителство на трета лента с подмяна на съоръжения по нея или алтернативно трасе", поясни председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Йордан Вълчев.
"Ако направим трета лента, няма да има аварийна лента по съоръженията и тунелите и направата на нови съоръжения ще излезе много скъпо. Анализът ще покаже дали това е икономически съобразно или може да се постигне нещо по-добро", каза още инж. Вълчев.
Той коментира, че проблемът с третата лента са многото съоръжения в участъка от София до 70-и километър на автомагистралата.
Коритарова апелира за спазване на ограниченията за движение по пътищата, което е един от факторите за по-висока пътна безопасност.
Снимка: Министерство на регионалното развитие и благоустройството
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Ръководството на лекарския съюз получи мандат да подпише нов рамков договор за 2026-2028 г.
Baidu запълва празнината, която Nvidia остави на пазара на AI чипове в Китай
Cartier е новият Rolex за поколението Z благодарение на Тейлър Суифт
Парижкото споразумение за климата навърши 10 години, но мисията е далеч от изпълнена