Гешев: Бесен съм, държавата наблюдава безучастно войната по пътищата

"По българските пътища убиват нашите деца", подчерта главният прокурор

24.11.2022 | 12:27 Редактор: Петя Кръстева

Ежедневно, ежемесечно по българските пътища се убиват повече българи, отколкото във военен конфликт. В България загиват около 100 души на 1 милион, ние сме първи в черните класации, а държавата наблюдава безучастно. Това заяви главният прокурор Иван Гешев по време на кръглата маса на тема "За мащабни действия срещу войната по пътищата".

Той не скри тревогата си, че България загива в демографски аспект.

"По пътищата се убиват деца като Свети от Шумен, Иван от с. Бузовград, Моника от с. Братаница. Бесен съм, защото решенията не са трудни за изпълнение, готови модели има в целия ЕС", категоричен беше главният прокурор. Той обяви, че ще настоява пред останалите власти в рамките на конституционните си правомощия за незабавни промени, защото в противен случай "цената ще продължим да я плащаме с човешки животи".

"Оставам с впечатление, че държавата наблюдава безучастно тези процеси, защото е по-лесно да закриеш специализирани структури, защото става въпрос за 3 млрд. лв., които да доведат до бум на престъпността, наркотиците и трафика на хора. По-важно за някои политици е от интересите на хората", изтъкна главният прокурор.

Гешев е категоричен, че щом някои политици могат да защитят финансовия интерес на олигарсите, сме длъжни да настояваме да бъдат защитени интересите на хората. 

По време на дискусията заместник главният прокурор Красимира Филипова пък представи част от експертните предложения, направени от прокуратурата за промени в Наказателния кодекс и Закона за движение по пътищата с цел ограничаване на тежките транспортни престъпления. Едно от тях е да се отнема моторното превозно средство в полза на държавата, когато то е собственост на дееца, в случаите на управление с концентрация на алкохол в кръвта над 1,2 на хиляда или след употреба на наркотични вещества или техни аналози. Другата алтернативна възможност е - прекратяване на регистрацията на  превозното средство за определен срок, когато е установено управление с концентрация на алкохол над определените граници или след употреба на наркотици.

Предложенията включват още по-високи санкции при отказ от изследване за алкохол и наркотици.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев,  Bulgaria ON AIR